közvélemény-kutatás

Az autósok többsége mazsolának nézi a többieket

2024.06.19.

Mit gondolnak saját magukról az autósok? Erre voltak kíváncsiak a spanyol közvélemény-kutatók, akik egy vezetéstámogató rendszereket fejlesztő cég megbízásából szondázták kérdéseikkel a gépkocsi-tulajdonosokat. 

A vezetéstámogató rendszerekről készült tanulmány részeként készült spanyol felmérés arra volt kíváncsi, hogyan látják önmagukat és a közlekedés többi résztvevőjét az autósok. Az eredmény aligha okoz különösebb meglepetést. Az autósok döntő többsége úgy gondolja, hogy mindenkinél jobban vezet, a többi autósról pedig az a véleménye, hogy alig többek hétvégi mazsoláknál.

A spanyol sofőrök 91%-a „nagyon biztonságosnak vagy rendkívül biztonságosnak” tartja saját vezetési stílusát, de amikor a többi sofőrről mondanak véleményt, megfordul az arány. A megkérdezettek 70 százaléka szerint a „többiek” veszélyesen vagy bizonytalanul közlekednek. Csak minden negyedik autós gondolja úgy, hogy a másik oldalon is vannak olyanok, akik „nagyon vagy rendkívül biztonságosan” vezetnek.

Az adatok a Carwow használtautó-értékesítési platform felméréséből származnak. Körülbelül 400 spanyol felhasználót kérdezték meg vezetési szokásaikról, elsősorban a biztonságos vezetésről. Ugyancsak rákérdeztek, hogy az autósok szerint a fejlett vezetést segítő rendszerek (ADAS) mennyiben járulnak hozzá a közlekedés biztonságához. Egyáltalán: használják-e őket?

E technológiákat szinte minden megkérdezett ismeri (84%), de a válaszadók fele úgy nyilatkozott, az autója nem rendelkezik ilyen rendszerekkel.  Ez azért nem meglepő, mert Spanyolországban a személygépkocsi-flotta átlagéletkora 14,2 év, és egyre több a régi autó.

Az ANFAC autógyártói szövetség legfrissebb statisztikái szerint a személygépkocsik 23,3%-a 15 és 20 év közötti; további 25% 20 évnél idősebb. Sokukban még légzsák sincs, mert az csak 18 éve kötelező.

Ami az ADAS-rendszerek közúti biztonsághoz való hozzájárulását illeti, az ilyen technológiákkal rendelkező autók tulajdonosainak 53%-a úgy gondolja, hogy ezek a rendszerek elősegítik a biztonságosabb vezetést, és 41% állítja, hogy jelentősen javítják járműveik biztonságát. Ennek ellenére a megkérdezetteknek több mint fele egyetért azzal a megközelítéssel, hogy az autóban a felelősség mindig a vezetőt terheli.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.15
A Nógrád Vármegyei Főügyészség indítványára a bíróság letartóztatott három férfit, akik majd egy....
2025.02.15
A BYD megvetette a lábát az autóipari nagyhatalom, Dél-Korea piacán is. ..
2025.02.14
Új sorhatost vezetni 2025-ben olyan élmény, mint egy régen megkedvelt és nehezen beszerezhető ízt....
2025.02.14
Közlekedéstörténeti pillanat: forgalomba állítják az új magyar elektromos buszt! A magyar-cseh....
2025.02.14
A Porsche folytatja megszorító programját, és 2029-ig 1900 munkahelyet szüntet meg Németországban.....
2025.02.14
Azt gondolnánk, hogy az autóépítés nagyon drága dolog. Egy vietnámi Youtuber-csapat azonban inkább....
2025.02.14
A gyártó 2025-ös előrejelzései alapján a váltás "jelentős további kiadásokat" fog eredményezni. ..
2025.02.14
A finiséhez érkezett az általános felvételi eljárás, február 15-ig, szombatig lehet jelentkezni a....
2025.02.14
A VOLÁN Egyesülés – az Építési és Közlekedési Minisztérium, valamint a KTI Magyar....
2025.02.14
Az európai szintű közlekedésbiztonsági ellenőrzés elsősorban a tehergépjárművek és autóbuszok,....