közelekedésbiztonság
A sajtótájékoztató résztvevői balról jobbra: Polgár József, Csicsák Zsolt, Rósa Gergely és Óberling József Fotó: Alföldy Miklós
Óberling József ezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság ügyvezető elnöke sajtótájékoztatóját azzal kezdi, nem lehet elégszer elmondani és hangsúlyozni annak veszélyét, hogy ősszel és télen a gépjárművezetők nem az időjárási, látási és útviszonyoknak megfelelően közlekednek. Sem magukat, sem a járművüket nem készítik fel a megváltozott viszonyokra.
A tudatformálás részeként immár negyedik éve kampányol a rendőrség a Látni és látszani akció keretében.
Több mint 250 szerviz és 150 optikai szaküzlet csatlakozott a kampányhoz, amelynek keretében az autók világítását és az autóvezetők látását díjmentesen elvégzik – fogalmaz Óberling József, s elmondja azt is, a tavalyi kampányban 150 ezer gépjárművet ellenőriztek, s 7 százalékuknál észleltek problémát.
A www.latnieslatszani.hu honlapon megtalálható azoknak a szervizeknek és optikusoknak az elérhetősége, akik a kampány végéig ingyenesen elvégzik az ellenőrzést. A szervizek igazoló lapot is adnak az autósnak, ha megfelelt a jogszabályi elvárásoknak. Ha nem, akkor kijavítják a hibát, ezért persze fizetni kell, ez azonban még mindig olcsóbb, mintha büntetést kellene fizetni.
Óberling József hangsúlyozta, a rendőrség az akció végéig, december 10-ig kiemelten ellenőrzi a járművek világítását. A szabályok megszegése figyelmeztetést, helyszíni bírságot vagy szabálysértési feljelentést vonhat maga után.
Óberling József ezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság ügyvezető elnöke
Az ezredes a sajtótájékoztatóján elmondta, a Látni és látszani kampány keretében nem csak az autósokra, hanem a kerékpárosokra és a gyalogosokra is kiemelt figyelmet fordítanak, a láthatósági mellény viselése az esetükben szó szerint életmentő lehet.
Fontos lenne a látni és látszani mellett az is, főleg a kezdők gépkocsivezetők esetében, hogy részt vegyenek olyan vezetéstechnikai tréningen, ahol az őszi-téli közlekedési szituációkra felkészülnek. Erre nem csak a meghívott újságíróknak volt lehetősége, hanem az egyik kereskedelmi rádió bevonásával 120 kiválasztott élesben gyakorolhatta szakavatott trénerek segítségével rossz látási viszonyok között a közlekedést.
Rósa Gergely
A Látni és látszani kampány optikai főtámogatója a Zeiss cég, amelynek képviseletében Rósa Gergely kereskedelmi vezető, Csicsák Zsolt értékesítési vezető és Polgár József szakreferens bemutatták a cég speciálisan az autóvezetésre kifejlesztett szemüveglencséit. A DriveSafe kifejlesztésével az volt a világhírű német cég célja, hogy gyenge fényviszonyok, rossz látási körülmények között is biztonságossá tegye a vezetést.
A DuraVision DriveSafe antireflex réteg fényáteresztési tartományát úgy tervezték, hogy a Xenon/HÍD és a LED fényszórók által kibocsájtott fény okozta zavaró szemkáprázást csökkentse, mégis maximálisan látható a környezet, így biztonságos az éjszakai vezetés – mondták el a szakemberek.