Zéró emisszió
A cég úgy döntött, hogy 2027. június 16-ig mintegy 50 millió eurót fektet be egy új, fenntartható üzembe. A társaság szerint a lakkozás a világ nagy autógyártói számára a teljes gyártási lánc „legszennyezőbb és energiaigényesebb” szakasza. Ezért úgy döntöttek, a fejlesztéssel "lehetővé teszik a gyártók számára, hogy 2030-ra készen álljanak az új, fenntartható festési rendszerek telepítésére".
Az autók lakkozásakor felhasznált energia 60%-a a szennyező illékony szerves vegyületek (Cov) kibocsátásából származik . "A fejlett technológiák és az alternatív energia felhasználásával ezt radikálisan vissza lehet szorítani” – fogalmazott a GeicoTaikisha elnök-vezérigazgatója.
Az elkövetkező hónapokban megvizsgálják a lakkozási munkafolyamatok legfontosabb fázisait, és rögzítik, hol és milyen mennyiségben lehet a szennyező technológiákat kiváltani alternatív energiaforrásokkal, például a zöld hidrogén használatával.
Tizenöt évvel ezelőtt 2 ezer kWh-t fogyasztottak egy autótest lakkozásakor, amit a folyamat optimalizálásával 900 kWh-ra csökkentettek. A GeicoTaikisha ekkor döntött úgy, hogy további 70%-kal csökkenti a széndioxid-kibocsátást, és autótestenként 270 kWh-ra mérsékli az energiafogyasztást, kizárólag zöld és megújuló forrásokat használva. Ennek a megújuló folyamatnak a részeként jelentették be a széndioxid-kibocsátás nélküli technológia kifejlesztését 2027-re.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!