e-mobilitás

Az Audi vezérigazgatója bírálja a kormányt

2022.04.23.

Markus Duesmann-nak, az Audi AG vezérigazgatójának nem tetszik, hogy a magas üzemanyagárak mérséklése érdekében a német kormány csökkenteni akarja a benzin és a gázolaj jövedéki adóját – írja az automobilwoche.de. Annak viszont örül, hogy év végével kivezetik a plug-in-hibrid autókra adott állami kedvezményt.

Markus Duesmann: "A politikának biztosítania kell a technológiai tisztaságot és minden erőt össze kell vonnia."

Markus Duesmann, az Audi főnöke üdvözölte a plug-in hibridek vásárlási prémiumának év végi lejártát. Ugyanakkor bírálta a szövetségi kormány által tervezett benzin- és gázolaj adócsökkentést, és egyértelmű politikai támogatást kért az akkumulátoros elektromos autók esetében. "A politikának biztosítania kell a technológiai tisztaságot, és minden erőt össze kell vonnia" - mondta Duesmann a Ludwig-Erhard csúcstalálkozón Gmund am Tegernsee-ben.

A belsőégésű motortól való elfordulás óriási lehetőség Európa számára – magyarázta Duesmann. „Most lehetőségünk nyílik arra, hogy világpiaci vezetőkké váljunk az e-mobilitás és az új technológiák terén” – mondta az Audi főnöke. A technológiát és a célokat illetően egyértelműséget vár a politikusoktól. "Éppen ezért helyeslem azt is, hogy az idei év végén lejár Németországban a tiszta áthidaló technológiát képviselő plug-in hibridek vásárlási támogatása."

Robert Habeck szövetségi gazdasági miniszter (zöldek) már 2022 végén el akarja törölni a konnektorról tölthető hibrid vásárlásának állami támogatását. Ezt korábban a tervezettnél - és ellentétben a kormány koalíciós szerződésében foglaltakkal. Az Autógyártók Szövetsége (VDA) hevesen bírálta a terveket.

"Nem támogatja eredeti céljainkat"

Az autóknál az akkumulátoros elektromos hajtás a leghatékonyabb – mondta Duesmann, az Audi főnöke. Az országos töltőhálózat gyors fejlesztése elengedhetetlen. A magas költségek miatt a hidrogéntöltő állomások párhuzamos építése lehetetlen.

Audi e-tron GT: 2033 után már csak elektromos Audik lesznek gyártósoron. Fotó: Audi

"Az üzemanyagárak mesterséges csökkentése nem támogatja a fosszilis tüzelőanyagok megtakarításának tényleges célját" - mondta Duesmann. A kormánynak más módokat kellene találnia a polgárok terheinek enyhítésére. Európának élen kell járnia, és 2040-ig teljesen biztosítania kell a fosszilis energia nélkülözését, még akkor is, ha Európa szén-dioxid-kibocsátása jóval alacsonyabb, mint Kínáé vagy az Egyesült Államoké. "Ha világos döntéseket hozunk Európában, a világ többi része is követni fog minket."

Duesmann ugyanakkor a szélenergia felgyorsítását szorgalmazta Németországban és "főleg itt, Bajorországban". A szélturbinák ma már Észak-Rajna-Vesztfáliában is a táj részét képezik, "megszokjuk, hogy itt Bajorországban is látjuk őket".

Az ingolstadti székhelyű VW leányvállalat csak 2033 után akar tisztán elektromos autókat gyártani, és így középtávon ugyanolyan hasznot termelni, mint manapság a belsőégésű motorokkal szerelt autókkal.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..