Audi Q7 e-tron

Az Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro Madrid utcáin

2015.11.21.

A Spanyol Űrkutatási Hivatal madridi központját bérelte ki az Audi, hogy a nemzetközi sajtónak bemutassa az új Audi Q7 Plug-in Hybridet. Van okunk a spanyol fővárosban Győrre gondolni és Győrt emlegetni, mert a jármű 3.0 TDI motorja az Audi Hungaria Motor Kft.-nél készül.

Erő, szépség, dinamika, robosztusság - ez az új Audi már ránézésre is. 

Kihúzzák a konnektorból a Q7-est, beállítjuk a tükröket és az üléseket, a fegyveres őr felnyitja a sorompót, s elindulunk a GPS által kijelölt pontosan száz kilométeres útra. A Q7-es egyedi formájával, robosztus külsejével a tökéletes biztonságot sugallja. Ha takarékosan vezetnénk, száz kilométerre elég lenne 1,7 liter dízel, legalábbis a gyári adatok szerint, ezt az autót azonban lehetetlenség takarékosan vezetni. Legalábbis akkor, ha egy napra szóló lehetőség áll előttünk. De van egy nyomósabb érv is a folyamatos padlógáz mellett. Alattunk 373 lóerő dolgozik, amiből 258 lóerőt tesz ki a V6-os, 3.0 TDI aggregát. A Győrben készülő legújabb generációs dízel motor hat másodperc alatt éri el a százas tempót. Ereje, dinamikája mindig magával ragad, ha ilyen motorral szerelt autót vezethetek.

Karosszéria nélkül a lényeg: elől a dízelmotor, hátul az akkumulátor.

Az emissziós ügy kipattanása óta sokan eltemették a dízelmotort, aki azonban egyszer is vezet egy ilyen autót, biztos abban, szamárságot beszél az, aki ezt a dízelt temeti. A 3.0 TDI él, virul és nagy örömünkre szolgál, hogy ezt az erőforrást Magyarországon, Győrben készítik.

Az akkumulátort az Audi az oszták Magna Steyrrel közösen fejlesztette ki, a gyártást a Samsungra bízták.

A lítiumion-akkumulátor egy feltöltéssel 56 kilométeres hatótávot engedélyez. A dízel további 1400 kilométert, ami azt jelenti, egyetlen tankolással megjárható Győr és München oda-vissza. Az akkumulátor feltöltése ipari áramról két és fél órát vesz igénybe, s a hibridmenedzsment-rendszer segítségével négyféle üzemmód közül választhatunk. Az „EV” módusz a tisztán elektromos közlekedést helyezi előtérbe, míg a „hybrid” használatakor a hibridmenedzsment dönt szabadon a hajtás módjáról. A „battery charge” üzemmód tölti az akkumulátort, míg a „battery hold” igény szerint az út egy későbbi szakaszára tartalékolja a rendelkezésre álló elektromos energiát.

Hamisítatlan spanyol hangulat: bikaviadalnak otthont adó aréna előtt parkoltuk le a Q7 e-tron 3.0 TDI quattrot.

Az autót egy okostelefon segítségével összekötötték az Audi átmeneti madridi központjával, ha visszaérünk, pontos adatokat kapunk, hogyan vezettünk. Előtte azonban marad a vezetés élménye, mert ezt a Q7-et élmény vezetni. Autópályán gyors, mint a villám. A szerpentinen úgy fekszi az utat és veszi a kanyarokat, hogy a legfinnyásabb nemzetközi szakújságírók is elégedetten csettinthetnek. Nem véletlen persze ez sem. A quattro állandó összkerékhajtás a tempós kanyaríveken az intelligens szoftver alapján beavatkozó kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás rendszerével működik szorosan együtt. E technika a belső íven gördülő kerék enyhe lefékezésével növeli a jármű agilitását és stabilitását.

Kifogástalan belső: kényelem és minőségi anyagok mindenütt.

Az új Q7-es csúcstechnológiáit hosszasan lehetne sorolni. Ilyen például a világújdonságnak számító hőszivattyú, amely a hajtásrendszer komponenseinek maradékhőjét az utastér fűtésére is igénybe vehető. E fejlett technika a beltér gyors és hatékony klimatizálása mellett a hagyományos elektromos fűtésekhez viszonyítva csekély energiaigényével a tisztán elektromos hatótáv növeléséhez is nagyban hozzájárul.

Bárhonnan nézzük, kifogástalanok a formák

Visszaérve az űrkutatási központba kielemzik az újságírókat. E sorok írója padlógázos vezetési stílusával 6,8 literes eredményt produkált. Egy japán kolléga 3,5 literre hozta ki a százat, egy kínai pedig nálam is jobban taposta a gázpedált, 10 liter dízelt fogyasztott el az autó tankjából.

Ezt az A7-es hidrogénnal és elektromotorral kombinált Audit is vezethettük Madridban.

A Plug in Hybrid már a jelen, a jövő pedig a hidrogénnel hajtott autó lehet. A H-tron, ami a hidrogén és az elektromos hajtás kombinációja, az utakon még nem, az Audi kutatóműhelyeiben már valóság. Madridban egy ilyen autót is kipróbálhattunk. Németországban jelenleg 15 olyan töltőállomás van, ahol hidrogént lehet tankolni. Egy kg hidrogén 9,60 euróba kerül. Az autó tankja 5 kilogramm kapacitású, ezzel 500-600 km-t tudnánk megtenni. A vezetés élményének a hidrogén sem szabott határt. Nem hozta azt a dinamikát, mint a 3.0 TDI motor, de nulla CO2 kibocsátásával a legtisztább autók közé tartozik.

A motor szerkezeti rajza, amit Győrben gyárt az Audi.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.04
A centenáriumi évben az energiavállalat a jövő alakítására fókuszál. ..
2025.02.04
Izgalmas események az autók világából, háborúból, versenypályákról, titkos töréstesztekről,....
2025.02.04
A fővárosi közösségi közlekedés sohasem unalmas. Naponta több mint hárommillió utazás valósul meg a....
2025.02.04
„Ha egyetlen gyártó hibázik, akárcsak egyszer is, az a komplett ipart visszaveti évekkel” –....
2025.02.04
Felvette palettájára a Land Cruiser 250-est az Arctic Trucks. Az izlandi specialista által épített....
2025.02.04
Kompolt község polgármestere, Blahó László, valamint a helyi polgárőrség egyik tagja, Kiss Norbert....
2025.02.04
A japán hatóságok még mindig küzdenek egy 74 éves teherautó-sofőr kimentéséért, aki járművével....
2025.02.04
Ötvenhat Gidránnal erősödik Magyarország. Az ország elkötelezett a Gidrán harcjármű mellett,....
2025.02.04
A Volvo Cars januárban 50 820 autó globális eladásáról számolt be, ami 5 százalékos csökkenést....
2025.02.04
Az Európában Európa számára fejlesztett és gyártott, azóta ugyanakkor már több kontinensen sikerrel....