Audi Sport

Az Audi eldöntötte, hogy mi lesz a sorsa a Dakar-programnak

2023.07.15.

Két év alatt sem jött össze a győzelem a csapatnak, bár voltak bíztató jelek.

Három év után az Audi Sport leállítja a Dakar-ralis programját. Rolf Michl, az Audi Motorsport vezetője kedden a Motorsport-Magazin.com-nak megerősítette, hogy mivel a német gyártó arra készül, hogy 2026-ban a Sauber motorszállítójaként belépjen a Forma-1-be, több versenyrészlegüket is leépítik, beleértve a tereprali-programot és az ügyfélcsapatok gyári támogatását a DTM-ben és a GT3-ban.

A 2024-es verseny már eleve az Audi utolsó Dakarja lett volna a jelenlegi hároméves szerződésük keretében, amely magában foglalja a Q Motorsporttal való partnerséget is. A gyári csapat a 2022-es debütálásán Mattias Ekström, Stéphane Peterhansel és Carlos Sainz is egy-egy szakaszt nyert, Ekström pedig az összesítésben az első tízben végzett. Az Audi erre építve megnyerte az Abu Dhabi Desert Challenge-et Peterhansellel, majd Sainz a Rallye du Maroc-on az összes autó közül a leggyorsabb összesített időt érte el, annak ellenére, hogy a hagyományos T1-es kategóriában nem indulhatott.

A 2022-es sikerek hatására 2023-ra egy továbbfejlesztett autót, az RS Q e-tron E2-t mutattak be, amely az elektromos T1-es járművek számára kiírt T1.U alkategóriájában versenyzett. Azonban a nagy felhajtás és Sainz szakaszgyőzelme ellenére a csapat még az FIA által engedélyezett teljesítménynövelés után is nehezen tudta tartani a lépést a Prodrive és a Toyota benzines autóival. Sainz és Peterhansel ezt követően saját hibából kiesett, míg Ekström a távoli 14. helyen végzett.

Májusban a csapat újra összeállt tesztelésre, hogy kiderítsék, mi romlott el a Dakaron. Bár kezdetben hezitáltak a 2024-es visszatéréssel kapcsolatban, a csapat azóta elkötelezte magát a versenyen való részvétel mellett, ami úgy tűnik, hogy az utolsó lesz. A csapat következő versenye a Baja España Aragón lesz július 21-22-én. Az októberi Marokkó-rali lesz az utolsó edzés a Dakar előtt.

Az Audi igazgatótanácsa hétfőn hozta meg a döntést. A DTM-ben és a Fanatec GT World Challenge-ben Audival versenyző csapatok 2024 után is versenyezhetnek, bár a márka kevesebb támogatással, például mérnöki segítséggel látja majd el őket.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.04
A centenáriumi évben az energiavállalat a jövő alakítására fókuszál. ..
2025.02.04
Izgalmas események az autók világából, háborúból, versenypályákról, titkos töréstesztekről,....
2025.02.04
A fővárosi közösségi közlekedés sohasem unalmas. Naponta több mint hárommillió utazás valósul meg a....
2025.02.04
„Ha egyetlen gyártó hibázik, akárcsak egyszer is, az a komplett ipart visszaveti évekkel” –....
2025.02.04
Felvette palettájára a Land Cruiser 250-est az Arctic Trucks. Az izlandi specialista által épített....
2025.02.04
Kompolt község polgármestere, Blahó László, valamint a helyi polgárőrség egyik tagja, Kiss Norbert....
2025.02.04
A japán hatóságok még mindig küzdenek egy 74 éves teherautó-sofőr kimentéséért, aki járművével....
2025.02.04
Ötvenhat Gidránnal erősödik Magyarország. Az ország elkötelezett a Gidrán harcjármű mellett,....
2025.02.04
A Volvo Cars januárban 50 820 autó globális eladásáról számolt be, ami 5 százalékos csökkenést....
2025.02.04
Az Európában Európa számára fejlesztett és gyártott, azóta ugyanakkor már több kontinensen sikerrel....