Audi Sport
Március 8-án az Audi AG hivatalosan is megerősítette a Sauber-csoport teljes felvásárlásának felgyorsítására vonatkozó terveit, mielőtt 2026-ban hivatalosan, gyári csapattal beszállna a Forma-1-es világbajnoki sorozatba. Az Audi felügyelőbizottsága jóváhagyta a svájci istálló részvénycsomagjának teljes átvételére vonatkozó terveket a jelenlegi tulajdonostól, az Islero Investments AG-tól, pedig ez a lépés eredetileg csak 2026-ra volt várható.
További az is az Audi elkötelezettséget jelzi az Forma-1-es projekt mellett, hogy Oliver Hoffmannt nevezték ki a Sauber igazgatótanácsának elnökévé. A topmenedzser – aki jelenleg az Audi utcai részlegének műszaki fejlesztési részleget vezeti – lesz a felelős az ingolstadti gyártó első F1-es programjának megvalósításáért, és a motorsport legfelsőbb kategóriájába történő belépéséért. Az utcai autók fejlesztéséért felelős pozíciót maga Gerhard Döllner, az Audi vezérigazgatója veszi át Hoffmanntól.
Oliver Hoffmann
A 47 éves Hoffmann újonnan létrehozott pozíciója egyesíti a Forma-1-es program mindhárom alappillérét: a nagy múltú svájci versenyistálló feletti kontrollt, a hibrid turbómotor kifejlesztését az Audi Formula Racing GmbH neuburgi telephelyen, valamint a teljes program stratégiai irányítását. Az Audi célja, hogy a Forma-1-es szerepvállalás erősítse a márkát a globális színtéren, és hogy szoros együttműködés jöjjön létre a motorsportért és a sorozatgyártásért felelős részlegek között. Hoffmann hosszú múltra tekint vissza az német autógyártónál, az Audi Sport vezetőjeként sikereket ért el a DTM-ben, a Formula E-ben, és a terepraliban is. Az Audi lett ugyanis az első gyártó, amely hatótávnövelős elektromos hajtáslánccal nyerte meg a Dakart (harmadik próbálkozásra, 2024-ben, Carlos Sainz révén).
Hoffmann a McLarentől átcsábított, 48 éves Andreas Seidl-lel fog együtt dolgozni, akit március 8-án szintén bejelentettek, mint az Audi F1 Team vezérigazgatója és csapatfőnöke. Seidl elsősorban a gyakorlati ügyekért, az F1-es projekt megvalósításáért és az általános menedzsmentért lesz felelős, valamint ő lesz az alakulat nyilvános arca is, akit kérdezni lehet majd a sajtótájékoztatókon.
„A motorsport, különösen a Forma-1 a nagy szenvedélyem. Meggyőződésem, hogy a felelősségek összefogásával és a Sauber-csoport 100%-os átvételével tovább gyorsíthatjuk a 2026-os indulásra való felkészülésünket. Örülök, hogy sikerült Andreas Seidlt megszereznünk az Audi F1 Team vezérigazgatói posztjára. Ő pontosan a megfelelő ember az ambiciózus tervünkhöz. Az autógyártóknál és a Forma-1-es csapatoknál betöltött vezetői szerepekből származó széleskörű tapasztalatának köszönhetően jelentős mértékben hozzá fog járulni az Audi Forma-1-es projektjének sikeréhez” – nyilatkozta Hoffmann.
Gernot Döllner
Gernot Döllner, az Audi igazgatótanácsának elnöke így nyilatkozott: köszönöm Oliver Hoffmann fáradhatatlan elkötelezettségét a műszaki fejlesztésért felelős igazgatótanács tagjaként. Ő az elmúlt években jelentősen hozzájárult az Audi termék DNS-ének csiszolásához, aminek kézzel fogható eredménye lesz hamarosan az új Audi Q6 e-tron piacra történő bevezetése. Különösen a számunkra igen fontos, a PPE és PPC platfomrokon alapuló nagyszériás modellek viselik az ő kézjegyét."
A németországi Passauban született Andreas Seidl még a BMW Forma-1-es programjában kezdte motorsportos pályafutását 2000-ben; kilenc évet töltött a csapattal, ami alatt a versenyüzemeltetés igazgatójává lépett elő. Később, a 2010-es évek második felében, Porsche-csapatfőnökként Seidl három összesített Le Mans-i győzelmet ünnepelhetett a rangos 24 órás versenyen, és több WEC világbajnoki címet is szerzett a zuffenhauseni csapatnak. 2019 és 2022 között Seidl a Forma-1-es McLaren istálló csapatfőnöke volt, mielőtt 2023-ban átvette a Sauber-csoport vezérigazgatói posztját. „Már alig várom, hogy vezérigazgatóként – egy rendkívül motivált csapattal együtt – bevezessem az Audit a Forma-1-be. Világos tervünk van arra nézve, hogy hogyan akarunk versenyképessé válni Hinwilben és Neuburgban egyaránt. Ambiciózus céljaink vannak. Ezek megvalósítása folyamatban van, és tovább gyorsul a Sauber Audi általi teljes átvételével” – nyilatkozta Siedl.
Andreas Siedl
Manfred Doss, az Audi felügyelőbizottságának elnöke kifejtette: "a Forma-1-be való belépés nem csak az Audi motorsportos sikertörténetének a csúcspontja, hanem egyben hatalmas sportbeli és műszaki kihívás, és legalább akkora pénzügyi kötelezettségvállalás is. Oliver Hoffmann feladatainak összefogásával és a Sauber-csoport teljes átvételével felgyorsítjuk a 2026-os szezonra való felkészülésünket.”
Vélhetően azért döntött úgy az Audi, hogy felgyorsítja a Sauber átvételét és átrendezi a vezetőségi struktúrát, hogy biztosítsa a feltételeket ahhoz, hogy a Forma-1-be történő belépésre a lehető legjobban fel tudjon készülni. No meg azért is, hogy frappánsan cáfolja azokat a nemrég felröppent pletykákat, amelyek arról szóltak, hogy a négykarikás márka esetleg visszatáncolhat az F1-es projektjétől.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!