Aston Martin DBX707
A 2024-es F1-szezon felén hamarosan túl vagyunk. Hogy az Aston Martin megünnepelje a 2021-es visszatérését a motorsport elitjébe, az angolok egy különleges kiadást készítettek a DBX SUV-jükhöz, amelyet a legerősebb 697 LE-s motorjával kínálnak. Az autó megpróbálja vegyíteni magát a Formula 1-es autót - akitől a AMR24-es nevet kölcsönözte - valamint azt a DBX707-est, amelyet az F1 hivatalos egészségügyi autójaként használnak.
A speciális kiadás "pódium zöldre", "ónix feketére", vagy "neutron fehérre" festhető, de a zöld árnyalat hajaz leginkább az F1-es autó festésére. A DBX707 alsó karosszériájának kinézetét illetően két opciónk van: csillogó fekete, vagy szénszálas, amit "lime zöld", vagy ezüst festéssel tudunk díszíteni. A féknyergek színét illetően szintén kettő lehetőségünk van: "verseny zöld", vagy "lime". Az előbb említett elemeket a 23 hüvelykes felnik mögött találjuk meg, amik "szatén fekete", vagy "fényes fekete" kinézetet kaphatnak.
Az utasteret is hasonló színkombinációkkal lehet ellátni. A vásárlók maradhatnak az "ónix fekete" kárpitozásnál, lime varrással, vagy választhatnak egy kéttónusú megjelenést is, "Eiffel zöld" színnel és szintén lime varrásokkal.
Az ikerturbós, 4 literes V8-as motort illetően nem történt változtatás, így még mindig 697 lóerőre képes az autó. A váltó pedig egy 9 sebességes, automata variáns lett az AMR24-ben.
A nulláról 60 mérföld/órára való gyorsulásra mindössze 3,1 másodperc alatt képes, amiben a négykerék-hajtás is szerepet játszik, míg a végsebessége 311 km/óra.
Az Aston Martin szerint a különleges és limitált kiadású AMR24 már rendelhető, de az árát még nem tudjuk, valamint azt sem, hogy hány darabot gyártanak belőle. Ha az Aston Martin Vantage F1-es verziójából indulunk ki, akkor itt is nagyjából egy 11 milliós forintos felárra lehet számítani az alap DBX707 árához képest.