eladások
Kínában tavaly 19,7 millió, az Egyesült Államokban pedig 16,5 millió új személygépkocsit és haszongépjárművet értékesítettek, az eladások összértéke azonban 161 milliárd dollárral az Egyesült Államok javára billent. Kínában, ahol a lakosság az amerikainál lényegesen kisebb vásárlóerővel rendelkezik, az új gépkocsik átlagos eladási ára 20,8 ezer dollár volt tavaly, az Egyesült Államokban pedig 34,5 ezer dollár. A belföldi márkák átlagos eladási ára 15,7 ezer dollár volt tavaly Kínában a TrueCar adatai szerint, a külföldi márkáké pedig 32,2 ezer dollár. A járműeladások teljes forgalmi értéke 2014-ben Kínában 409,9 milliárd dollár, az Egyesült Államokban pedig 570,9 milliárd dollár volt.
A kínai autóeladások valóban meggyőző ütemű növekedést mutattak az elmúlt egy évtizedben, összértékben azonban messze elmaradnak az amerikaitól, és ez még egy jó darabig így lesz – mutatott rá a TrueCar elnöke. A használt autók forgalmát is beszámítva az Egyesült Államok változatlanul a világ legnagyobb autópiaca mind darabszám, mind forgalmi érték alapján. Tavaly a TrueCar adatai szerint 53,5 millió új és használt autót adtak el az Egyesült Államokban, több mint a dupláját a 25,7 milliós kínai, eladásoknak. Kínában az új- és használtautó-eladások együttesen 468,5 milliárd dollár forgalmat generáltak, az Egyesült Államokban pedig 1,18 ezer milliárd dollárt.