járműgyártás

Autóipar: csak vesztesei lennének egy amerikai-európai kereskedelmi háborúnak

2018.03.06.

Amerika és Európa is csak veszíthet, ha kereskedelmi háborút folytat egymással – hangsúlyozta a német autóipari szövetség (VDA) elnöke a tervezett amerikai védővámokkal kapcsolatban. A szövetségi kormány is ismét bírálta Washington tervezett lépéseit, Steffen Seibert kormányszóvivő berlini tájékoztatóján kijelentette, hogy tévúton jár, aki tovább emeli a vámokat – írta az MTI.

Bernhard Mattes, a VDA elnöke kiemelte, hogy mindent meg kell tenni a kereskedelmi háború veszélyének elhárításáért, mert a "büntetővámok" nem oldanak meg semmit. Rámutatott, hogy a német gyártók tavaly 494 ezer autót exportáltak az Egyesült Államokba, ami 25 százalékos csökkenés 2013-hoz képest. Ugyanezen idő alatt a német autóipari cégek 180 ezerrel évi 804 ezerre növelték az Egyesült Államokban gyártott kocsik számát, és üzemeikben 36 500 amerikainak adnak munkát. Hozzátette, hogy az amerikai gyárakban előállított német kocsik több mint 50 százalékát, évi 430 ezer gyártmányt exportálnak az Egyesült Államokból, így a német autóipar részesedése az Egyesült Államok exportjában mintegy 25 százalékkal nagyobb, mint részesedése az Egyesült Államok autópiacán.

Ezek az eredménynek mindkét félnek előnyösek, és nem lenne szabad őket "könnyelműen" veszélybe sodorni - utalt a VDA elnöke Donald Trump amerikai elnök új terveire. Steffen Seibert a szövetségi kormány előző héten megfogalmazott bírálatait megerősítve hangsúlyozta, hogy egy kereskedelmi háború nem szolgálná sem a német, sem az európai és az amerikai érdekeket Azzal kapcsolatban, hogy Donald Trump az európai járműveket terhelő vámtételek emelését is kilátásba helyezte arra az esetre, ha az Európai Unió válaszlépéseket tesz a korábban bejelentett amerikai vámemelésekre, és azzal vádolta az Európai Uniót, hogy súlyos vámmal terhel amerikai termékeket, rámutatott, hogy valamennyi vámtételről a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) keretei között állapodtak meg.

Megjegyezte: nincs túl sok értelme összehasonlítani egyes termékek vámját, hiszen az Egyesült Államok is számos termékét védi igen magas vámmal. A dohány importját például 350 százalékos, a teherautók és a platós kisteherautók behozatalát 25 százalékos vám terheli - fejtette ki a német kormányszóvivő.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.04
A centenáriumi évben az energiavállalat a jövő alakítására fókuszál. ..
2025.02.04
Izgalmas események az autók világából, háborúból, versenypályákról, titkos töréstesztekről,....
2025.02.04
A fővárosi közösségi közlekedés sohasem unalmas. Naponta több mint hárommillió utazás valósul meg a....
2025.02.04
„Ha egyetlen gyártó hibázik, akárcsak egyszer is, az a komplett ipart visszaveti évekkel” –....
2025.02.04
Felvette palettájára a Land Cruiser 250-est az Arctic Trucks. Az izlandi specialista által épített....
2025.02.04
Kompolt község polgármestere, Blahó László, valamint a helyi polgárőrség egyik tagja, Kiss Norbert....
2025.02.04
A japán hatóságok még mindig küzdenek egy 74 éves teherautó-sofőr kimentéséért, aki járművével....
2025.02.04
Ötvenhat Gidránnal erősödik Magyarország. Az ország elkötelezett a Gidrán harcjármű mellett,....
2025.02.04
A Volvo Cars januárban 50 820 autó globális eladásáról számolt be, ami 5 százalékos csökkenést....
2025.02.04
Az Európában Európa számára fejlesztett és gyártott, azóta ugyanakkor már több kontinensen sikerrel....