közlekedésbiztonság
Szerző: Horváth Miklós
Milyen szakmai háttérrel és milyen piaci környezetben született a vállalkozás?
Cégünk 1989-ben alakult. Ebben az időszakban 20-30 ezer darab autót loptak el hazánkban évente, mivel az akkori gépjárműállománynak csak egy nagyon elenyésző hányada rendelkezett korszerű gépjárművédelmi és biztonsági rendszerrel. Ezt a piaci rést próbáltuk betölteni és egy olaszországi kapcsolat révén olyan riasztó rendszert honosítani, amely az akkor nálunk ismert riasztóknál jóval magasabb technikai színvonalat képviselt. A sokak által ismert Piranha nevű berendezés így került Magyarországra, mely abban az időben az egyik legmodernebb technológiát képviselte, ezért a legnépszerűbb termék is ez volt.
Jakubovics Péter - ügyvezető igazgató
Ezek szerint a Piranha riasztók forgalmazása volt a cég alappillére?
Igen, 1989-1996 között a Piranha riasztók forgalmazása és beszerelése által tettünk szert a stabil üzleti háttérre és a terjeszkedéshez szükséges szakmai tapasztalatokra.
A technológiai és szolgáltatásbéli fejlődésnek köszönhetően milyen mérföldkövek jellemzik a későbbi időszakot?
1996-2000 között a globális műholdas helymeghatározással (GPS) kombinált gépjárművédelmi rendszerek bevezetésére fókuszáltunk és az ehhez kapcsolódó diszpécser központ kiépítése volt a fő feladatunk. A berendezéseket Írországból importáltuk. Ezt követően 2000-ben szerződést kötöttünk a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft.-vel a GPS rendszerek széria tartozékként történő beszerelésére az újonnan értékesített Audi gépjárművekbe. 2001-ben elindultak a saját fejlesztéseink hardver és szoftver területen is, majd az év közepére elkészült két termékünk: egy új GPS rendszer és egy új riasztó – a Kódstop KS-3 berendezés is. Még ebben az évben a berendezések sorozatgyártását is megkezdtük.
2002-ben a Kódstop KS-3 típusú berendezésünk elnyerte az év riasztója címet, majd az azt követő két évet a gépjárművek CAN-bus rendszerének megfejtésére szántuk annak érdekében, hogy az általunk fejlesztett riasztó berendezések beszerelésénél sokkal kevesebb beavatkozást kelljen végrehajtani a gépjármű rendszerében és az autó kényelmi funkciói is megmaradjanak.
2006-ban a GPS szolgáltatásunk kiegészült egy új szegmenssel, a flottafelügyelettel, ami a tehergépjárművek folyamatos követését és az itt nyert adatok sokrétű feldolgozását jelenti. A tevékenység folyamatos monitorozásával az üzemeltetés sokkal gazdaságosabbá tehető. Fent említett termékeink és szolgáltatásaink azóta is folyamatosan követik a piac és a felhasználok igényeinek változásait.
Hogyan alakult a személyi állomány létszáma, és miként változtak a feladatkörök a közel két és fél évtized alatt?
Családi vállalkozásként az induláskor 5 fő látta el az árubeszerzést, az üzletkötői feladatokat, a szerelést, valamint az adminisztrációs és marketing feladatokat is. A portfolió bővülésével együtt a létszámot is folyamatosan bővitettük, így a legnagyobb alkalmazotti létszámunk 23 fő volt 1996-2010 között. Jelenleg 15 munkatárs összehangolt munkájának köszönhető a zavartalan működés, ebből 2 fő végez adminisztrációs tevékenységet, 6 fő látja el a diszpécseri feladatokat, a többiek szerelők, műszerészek, valamint a vezetőség (szervíz vezető, iroda vezető, műszaki- és kereskedelmi igazgató). A feladatkörök a tevékenység bővülése óta változatlanok.
Balról jobbra: Mansfeld György - szerelő, Tóth László - szerelő, Kovács Béla - szerelő, Zádori Ádám - szerelő, Jakubovics Péter - ügyvezető igazgató, Henyeczné Siska Judit - irodavezető, Szili Sándor - műszerész, Petrevszky Niko - szervíz vezető
Kinek és milyen szolgáltatásokat tartalmaz a jelenlegi portfolió? Mik az alap és extra szolgáltatások?
Szolgáltatásaink és berendezéseink minden gépjármű tulajdonos számára elérhetőek. A minőségből nem engedünk, de az ár az ügyfél igényeitől függően változó, tehát az alapszinttől a legfelsőbb szintig biztosítjuk a védelmet minden típusú gépjármű esetében.
Kínálatunkban autóriasztók, rablásvédelmi rendszerekkel kombinált autóriasztók és GPS autóvédelmi berendezések szerepelnek. A minimál csomag tartalma egy autóriasztó funkció és egy egykörös motorblokkolás. Ezt a csomagot bővíthetjük többféle kiegészítővel, mint például az utastér védelmére szolgáló ultrahangos érzékelőkkel, vagy a Kódstop KS-3 rendszer beépítésével. Ez utóbbi egység tartalmazza a rablásgátló funkciót, az immobilizert és a kétkörös motorblokkolást. GPS védelmi rendszereink esetében az alap (Smart) csomag tartalmazza a 24 órás központi felügyeletet, műholdas helyzet-meghatározást, riasztás esetén az ügyfél tájékoztatását, lopás esetén kivonulást Magyarország területén, motor távleállítását, a sofőr kulcsos azonosítását, a szerviz üzemmódot és a másodlagos tartalék tápellátást. Ehhez tartozó opcionális kiegészítő szolgáltatások pedig az indításgátlás és a kódpad beszerelése lehet.További csomagjaink (Professional, Premium és Extra) tartalmazzák még a Kódstop KS-3 rablás- és indításgátló berendezést többféle kiegészítővel és szolgáltatással kombinálva, mint például: csomagtér és/vagy motortér-védelem, akkumulátor szabotázsfigyelés, vontatásfigyelés, emelésfigyelés, pánikriasztó, másodlagos kommunikációs csatorna, ingyenes assistance szolgáltatás és ultrahangos utastér védelem, valamint a 100 százalékos garancia lopás esetére. A részletes tájékoztató honlapunkon elérhető: http://www.gpsalkalmazasok.hu/autovedelem/megoldasok
Fenti tapasztalataink alapján 8 éve kezdtünk bele a GPS alapú nyomkövetés fejlesztésébe, ahol nem csak az adott jármű aktuális pozícióját monitorozzuk, hanem ügyfeleink a járműkövetés egyéb adatait (átlagsebesség, üzemanyag-fogyasztás, sofőrazonosítás) webes statisztikai és valós idejű szoftveren keresztül elemezhetik.
Kínálatuk miben tér el a piac többi résztvevőjének kínálatától?
Berendezéseink gépjármű specifikusan készülnek. A különböző típusú gépjárművek CAN-bus rendszeréből megfejtjük a riasztó működéséhez szükséges információkat és ezeket felhasználva készítjük el az új szoftvert. Az általunk megtervezett riasztóval felszerelt gépjármű így nem veszíti el a gyári, kényelmi funkcióit és használata nem okoz bosszúságot ügyfeleinknek. Főbb eltérések:
a GPS rendszerek kommunikációjának folyamatos, naponta történő ellenőrzése.
Probléma esetén az ügyfél azonnali értesítése és a probléma legrövidebb időn belüli megoldása.
A rablásgátlási funkció kódpados és kártyás rendszernél is elérhető
Kikényszerített kód használata
Biztonsági okokból, név nélkül - a diszpécser szolgálat ügyeletesei.
Milyen feltételek mellett biztosítják a 100 százalékos garanciát?
A gépjármű típusa, felszereltsége és egyéb jellemzőire vonatkozó megkötések nélkül a 100 százalékos garanciát bármely ügyfelünk igénybe veheti, aki megvásárolja a cégünk által kínált GPS szolgáltatás „EXTRA” csomagját és annak szolgáltatási díját a szerződésben meghatározottak szerint rendszeresen fizeti.
A 100 százalékos garancia keretein belül a Mobil GPS Hungary Kft. egyedi felelősségvállalási formát kínál az ügyfeleinek, melyben a cégünk által beszerelt új GPS rendszerünk lopás elleni hatékonyságára és megbízhatóságára való tekintettel teljes anyagi felelősséget vállalunk! Ha a beszerelését követőn a gépjárművet ellopnák, első lépésben az ilyenkor szokásos rendőrségi feljelentést kell megtenni, majd ezt követően értesíteni társaságunkat. Társaságunk az idegenkezűség tényszerűsége esetén a gépjármű aktuális Eurotax szerinti értékét 100 százalékban megtéríti. Mivel ebben a szolgáltatási csomagban 24 órás diszpécser szolgálat figyeli a beérkező riasztásokat, nemcsak a lopási helyzetekben, hanem esetleges rablási szituációban is lehetőségünk van a beavatkozásra, így diszpécsereink közbeavatkozásával néhány perc elteltével blokkolható a cselekmény.
Hogyan tartják a lépést az aktuális trendekkel, és milyen kihívásokkal szembesülnek időről-időre?
Mivel ebben a műfajban elengedhetetlen az állandó technológiai megújulás és trendfigyelés, ezért nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a piacon megjelenő legújabb modellek CAN-bus rendszerét is a lehető leghamarabb feltérképezzük, és ennek megfelelően dolgozzuk ki a saját védelmi rendszerünket. Ezzel egy időben a rendelkezésünkre álló tudásanyag folyamatos bővítése is nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a tolvajok előtt járjunk legalább egy lépéssel. Végül, de nem utolsó sorban a magas szintű szolgáltatási színvonal is legalább olyan kulcsfontosságú tényező, mint az előző kettő. Azt gondolom, hogy erre a három pillérre épül a cég több mint két évtizedes, sikeres fennállása és ezeknek köszönhető a nulla százalékos lopási statisztikánk. A kihívás számunkra nem más, mint a folyamatosan változó körülmények között is fenntartani az állandó szakmai felkészültséget és a maximális szolgáltatási minőséget.
ifj. Jakubovics Péter - kereskedelmi igazgató, asztalán "Az év biztonségtechnikai terméke" díjjal
Milyen eredményekre és elismerésekre tettek szert a 22 éves működésük alatt, amik személy szerint is büszkeséggel töltik el?
A cég megalakulásától kezdve új rendszerek bevezetésében és elterjesztésében az elsők között vagyunk és voltunk Magyarországon. 2002-ben a Kódstop KS-3 típusú sajátfejlesztésű berendezésünk elnyerte az „Év Riasztója” címet.
A folyamatos technikai fejlesztéseinknek és a szolgáltatásaink színvonalának legjobb fokmérője a meglévő és persze a folyamatosan bővülő ügyfélkör elégedettsége. Ez alapján Magyarország legjobb szolgáltatójaként vagyunk jelen a piacon két és fél évtizede, ami tudomásom szerint egyedülálló a gépjárművédelmi rendszereket forgalmazó hazai kis- és középvállalkozások esetében.
Mik a cég közép- és hosszú távú tervei?
A közép- és hosszú távú tervek nagyjából megegyeznek: új termékek és szolgáltatások bevezetése által kívánjuk szakmai elismertségünket és stabil gazdasági helyzetünket tovább erősíteni.
Köszönöm az interjút!