zöldautó

Árcsökkentésre kényszerülünk a kínai invázió ellen

2023.08.18.

Bombaként robbant a hír az autóiparban, amikor a Tesla először csökkentette villanyautóinak az árát, ugyanakkor kevesen beszélnek a nagyon is aktuális veszélyről, amit a kínai márkák olcsó autói jelentenek.

Lassan mindennél fontosabb szempont lett a hagyományos autógyártók számára, hogy megfizethetőbbé, pláne profitábilisabbá tegyék a modelljeiket, különösképpen a villanyautóikat, amiknek az árát még mindig az akkumulátorköltség tornázza fel leginkább. Ugyanakkor rengeteg munka folyik a gyártósori komplexitás és a bürokrácia csökkentésének érdekében is, amikben különösen a nagy múltú európai autógyártóknak van hova fejlődnie. Éppen ezekre az európai gyártókra jelent egyre nagyobb veszélyt az a számtalan kínai márka, amelyek rövid időn belül ellepték az európai piacot.

Példaként ott van a BYD vagy a SAIC, amelyek mindketten komoly összeget fektettek a villanyos átállásba, ezzel érdemben tudták csökkenteni a gyártási és fejlesztési költségeket, míg az akkumulátorokat helyi vagy saját kézben lévő beszállítóktól szerzik be, ezáltal hatalmas versenyelőnyt kiépítve a riválisokhoz képest. Hiszen az olcsó akkumulátor költség, olcsó árlistát is jelent egyben. Nem véletlenül volt az utóbbi idők nagy győztese az MG és a Tesla az öreg kontinensen.

2022-ben már 9%-os piaci részesedést haraptak ki maguknak a kínai gyártók az európai villanyautó eladásokban, ami kétszer annyi, mint egy évvel előtte, és a legtöbb gyártó még csak most jelenik meg teljes erővel. Lépéskényszerbe kerültek ez európai autógyártók, és az árcsökkentés elérése érdekében még hatékonyabbá kell tenniük a gyártási folyamatokat. Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója egyenesen „extrém brutálisnak” nevezte a kínai gyártók jelentette vesztélyt ez európai autógyártásra. „25%-kal versenyképesebb árakat tudnak nyújtani, mint mi. Harcolnunk kell.” – tette hozzá.

Hasonlóan vélekedett a Renault is, ahol 40%-os költségcsökkentést szeretnének elérni 2027-ig. Luca de Meo vezérigazgató szerint az év második felében már szignifikánsan alacsonyabb gyártási költségekre számítanak, köszönhetően a nyersanyag árak csökkentésének. „Tisztán látszik, hogy versenyenben vagyunk, és leginkább az idővel harcolunk, de ilyen az üzlet természete.” A Renault is abban látja a megoldást, ha csökkenteni tudják a gyártási és fejlesztési költségeiket.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.19
Egyke elektromos Škodák, amikből nem is lesz több. ..
2025.12.19
A téli szünetben minden nap várja utasait a Gyermekvasút, és a hagyományokhoz hűen feldíszített....
2025.12.19
Az MG Motor története során először érte el az évi 300 000 darabos értékesítést az Egyesült....
2025.12.19
A belügyminisztérium Bécsben bejelentette a határvédelem új irányát. A katonai támogatási bevetést....
2025.12.19
Németország új szintre emelte a digitális közlekedésbiztonságot: a járművek műszerfala valós időben....
2025.12.19
Több mint két és fél évtized szolgálat után búcsúzik Budapest útjaitól az Ikarus 412-es autóbusz, a....
2025.12.19
Az önvezető autók és drónok világába kalauzolja a nézőket a nemzetközi ismeretterjesztő csatorna, a....
2025.12.19
Rendőröket és tűzoltókat riasztottak, miután bikák kószáltak a közúton Eperjesen és közelében -....
2025.12.19
A Toyota olykor jelentős változásokat vezet be: a gyártásban a kaizen, azaz a folyamatos fejlesztés....
2025.12.19
Bár a német üzletemberek elejétől fogva látták, mennyire kockázatos engedni a kínai befolyásnak és....