zöldautó

Árcsökkentésre kényszerülünk a kínai invázió ellen

2023.08.18.

Bombaként robbant a hír az autóiparban, amikor a Tesla először csökkentette villanyautóinak az árát, ugyanakkor kevesen beszélnek a nagyon is aktuális veszélyről, amit a kínai márkák olcsó autói jelentenek.

Lassan mindennél fontosabb szempont lett a hagyományos autógyártók számára, hogy megfizethetőbbé, pláne profitábilisabbá tegyék a modelljeiket, különösképpen a villanyautóikat, amiknek az árát még mindig az akkumulátorköltség tornázza fel leginkább. Ugyanakkor rengeteg munka folyik a gyártósori komplexitás és a bürokrácia csökkentésének érdekében is, amikben különösen a nagy múltú európai autógyártóknak van hova fejlődnie. Éppen ezekre az európai gyártókra jelent egyre nagyobb veszélyt az a számtalan kínai márka, amelyek rövid időn belül ellepték az európai piacot.

Példaként ott van a BYD vagy a SAIC, amelyek mindketten komoly összeget fektettek a villanyos átállásba, ezzel érdemben tudták csökkenteni a gyártási és fejlesztési költségeket, míg az akkumulátorokat helyi vagy saját kézben lévő beszállítóktól szerzik be, ezáltal hatalmas versenyelőnyt kiépítve a riválisokhoz képest. Hiszen az olcsó akkumulátor költség, olcsó árlistát is jelent egyben. Nem véletlenül volt az utóbbi idők nagy győztese az MG és a Tesla az öreg kontinensen.

2022-ben már 9%-os piaci részesedést haraptak ki maguknak a kínai gyártók az európai villanyautó eladásokban, ami kétszer annyi, mint egy évvel előtte, és a legtöbb gyártó még csak most jelenik meg teljes erővel. Lépéskényszerbe kerültek ez európai autógyártók, és az árcsökkentés elérése érdekében még hatékonyabbá kell tenniük a gyártási folyamatokat. Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója egyenesen „extrém brutálisnak” nevezte a kínai gyártók jelentette vesztélyt ez európai autógyártásra. „25%-kal versenyképesebb árakat tudnak nyújtani, mint mi. Harcolnunk kell.” – tette hozzá.

Hasonlóan vélekedett a Renault is, ahol 40%-os költségcsökkentést szeretnének elérni 2027-ig. Luca de Meo vezérigazgató szerint az év második felében már szignifikánsan alacsonyabb gyártási költségekre számítanak, köszönhetően a nyersanyag árak csökkentésének. „Tisztán látszik, hogy versenyenben vagyunk, és leginkább az idővel harcolunk, de ilyen az üzlet természete.” A Renault is abban látja a megoldást, ha csökkenteni tudják a gyártási és fejlesztési költségeiket.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....