műszerfal
A három luxusautóban az a közös, hogy mindegyiknek a Dräxlmaier Group érdi fejlesztőközpontjában, magyar mérnökök tervezték meg a műszerfalát, melyeket meg is tekinthetnek az érdeklődők az AMTS „E” pavilonjában.
Lucid Air
A Lucid Air 2021 októberében mutatkozott be, mint az egykori Tesla-menedzserek által alapított, kaliforniai Lucid Motors legelső modellje. A legek 4,97 méteres villanyautója akár 118 kWh-s akkumulátort, és 1126 lóerős, 1390 Nm-es nyomatékű elektromos hajtásláncot is kaphat, a WLTP hatótávja kereken 900 km. 0-100 km/h-ra 2,7 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége 270 km/h, és állítólag kanyarban is élvezetes vezetni.
A luxuskivitelezésű belső tér színvilágát a kaliforniai természet inspirálta, letisztult formával és a megszokottól eltérő anyaghasználatával tűnik ki a többi luxusautó közül. Az aktuális divatnak megfelelően a légbeömlők és az alattuk húzódó fa és alumínium dekor elemek az egész műszerfalon végigfutnak. A leghangsúlyosabb elem a vezető előtt található, 34 colos, hármas tagolású, 5K felbontású hajlított üveg kijelző, amely olyan hatást kelt, mintha lebegne a műszerfal fölött. Ezt egy középső érintőképernyő egészíti ki, amelyet a középkonzolba vissza lehet húzni, ha szükség van a mögötte lévő tárolórekeszre. A legalapvetőbb funkciók – a Teslával ellentétben – a középkonzolon lévő fizikai gombokkal is elérhetők.
Range Rover V
A Land Rover csúcsmodelljének, a Range Rovernek az ötödik generációs változata 2021 októberében mutatkozott be.
Az új MLA-Flex platformra épülő, 2,5-2,7 tonnás brit luxus SUV utastere maximális luxust kínál az utasoknak.
A legkiválóbb anyagokat használták fel, a kormány mögött egy 13,7 colos digitális műszeregység található, a központi érintőképernyő is alig kisebb, 13,1 colos képátlójú.
Mercedes-Benz S-osztály
A 2020ban debütált új zászlóshajójában szakított a szélesvásznú kialakítással a Mercedes, a műszerfal helyén egy 12,3 colos, 3D funkciós kijelzőt találunk, a középkonzolon pedig egy álló formátumú 11,9 colos OLED képernyőt, amely már a klímavezérlést is megkapta. A famintázat vonalaihoz illeszkedő aluberakásokkal díszített, nyitott pórusú fabetétek a gondosan megkomponált, 250 LED-del dolgozó aktív hangulatvilágítással elképesztő atmoszférát teremtenek a beltérben, amely a sok fabetét miatt a luxusjachtokat idézi.
Ez az első S-osztály, amely képes fogadni interneten keresztül „over the air” frissítéseket, és amely megkapta az A-osztályban debütált MBUX fedélzeti menürendszert, igaz, jelentősen továbbfejlesztett formában. A rendszer számítási kapacitása a másfélszerese a régi S-osztályénak. Az MBUX-nek köszönhetően az analóg gombok és kapcsolók száma 27-tel csökkent a W222-höz képest, most már szinte minden funkciót a központi érintőképernyőn kell kezelni, de gesztus-és hangvezérlés is lehetséges, minden ülésről.
A belső kamerák és a tanulékony algoritmus segítségével az MBUX felismeri az utasok fej- és kézmozgásából, valamint testbeszédéből azok szándékait, és felkészül rájuk a jármű különböző funkcióival, amitől az lehet a bent ülők érzése, hogy a Mercedes kitalálja a gondolataikat. A kétféle Head up display közül a drágább minden korábbinál nagyobb területen képes adatokat vetíteni a szélvédőre, és már kiterjesztett valóságot is használ, például a navigációs nyilakat pontosan a valódi utcák helyére vetíti a vezető számára, és a vezetéstámogató rendszerek jelzéseit is megjeleníti. A modern moziprojektorok technológiáját használó újgenerációs HUD képe 77 colos monitornyi méretben jelentik meg virtuálisan az autó előtt 10 méterrel, 1,3 millió pixeles felbontásban.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!