McLaren
Azt hiszem, hogy talán senkinek sem kell bemutatni, hogy mi az a Gran Turismo. A japán autós szimulátor, ami először próbálta meg egy autó valós mozgását átültetni a virtuális térbe, és önmaga képes volt naggyá tenni egy platformot, amit Play Station néven ismer a világ. Nem véletlen, hogy a legtöbb gyártó szeretne szerepelni a játékban, sőt, gyakran előfordul, hogy kifejezetten a Gran Turismohoz terveznek autókat a legnagyobb autóipari szereplők. Ezekből néha valóság lesz egy-egy koncepció autó formájában, de arra még sosem volt példa, hogy sorozatgyártásba kerüljön a játék egyik legvadabb hiperautója.
Most úgy tűnik, hogy ez a pont is elérkezett, ugyanis a McLaren megvalósítja a Solus GT-t, ami eredetileg Ultimate Vision GT néven szerepelt a szimulátorban még 2017-ben. Ez nem egy megszokott McLaren modell, annál valami sokkal elvetemültebb. Nem sok közös formai jegyet hordoz a jelenlegi McLaren modellekkel, ugyanakkor a szárny kialakításában észlelni lehet némi Senna utalást. Már a kasznitól különálló első kerekek is utalnak rá, hogy valahol a formula és a GT autók között van félúton a Solus GT, ami a valóságban egy 5,2 literes V10-es motort kap majd a sofőrülés mögé. Ugyanakkor ez nem akármilyen hajtáslánc.
Akár 10 000-es fordulat fölé is képes lesz elforogni, miközben 817 lóerőt és 648 Nm nyomatékot küld az aszfaltra egy 7-fokozatú szekvenciális váltón keresztül. Ide hallom, ahogy együtt sír a váltó a tízhengerrel. Mindezt úgy, hogy mindössze 1 tonna lesz a Solus GT, és szeretnék, ha 2,5 másodpercen belül megfutná a 0-100-at. Végsebessége 322 km/h lesz, és természetesen mindössze egyetlen ülés kap benne helyet. A projekt során egyetlen utcai vagy versenyszabályzatnak sem akartak megfelelni. Engedték, hogy a mérnökök szabadjára engedjék a fantáziájukat. Mindössze 25 darab készül majd a McLaren eddigi legfurcsább versenyautójából. Már mind el is kelt, a tulajdonosok pedig kizárólag zárt pályán használhatják majd.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!