Mitsubishi
A Mitsubishi kezdetben nem saját nevén volt jelent az amerikai piacon. Dodge és Plymouth márkajelzéssel árulták modelljeiket a két amerikai márka kereskedéseiben. Az együttműködés jól is működött egészen 1981-ig, amikor is a Chrysler és a Mitsubishi közötti megállapodás (a Dodge és Plymouth márkák a Chrysler tulajdonában voltak) zátonyra futott.
Ekkor jelentek meg az első “valódi” Mitsubishi modellek az Egyesült Államokban, amiket saját kereskedéseikben forgalmaztak. 1985-re újra összeálltak korábbi partnerükkel, így a Chrysler és a Mitsubishi újboli együttműködésének köszönhetően immár ott helyben gyártották modelljeiket. A 90-es évekre a márka megalapozta magát az USA-ban, egyre több és több autót adtak el. 2002-ben már több, mint 300.000 autót adtak el, a céljuk pedig az volt, hogy 2003-ra elérjék a félmilliós határt is.
Reménykedtek, nem is ok nélkül: új modellek érkeztek, például a manapság népszerű Outlander elődje, még több új modell volt tervben, de ami még fontosabb volt az eladási számok feltornázásában, volt egy új, egészen bátor, de akkoriban számukra ésszerűnek tűnő finanszírozási ajánlatuk: a “tripla nulla”.
Miért pont “tripla nulla”? 0% kamat, 0% előleg és 0% fizetés az első évben. A Mitsubishi illetékesei állították, hogy ez az ajánlat csak ügyfeleik körülbelül harmadára volt érvényes, azokra, akik a gyártó elemzői szerint biztosan ki is tudták fizetni az autót utána. Azóta sem tudjuk, pontosan mennyien vásároltak autót ilyen feltételekkel, de a veszteségből, amit generáltak, nehéz elhinni, hogy valóban csak ügyfeleik harmada kapott ilyen ajánlatot.
Nem nehéz kitalálni, hogy mi történt: amikor lejárt az első ingyenes év és meg kellett volna kezdeni a részletfizetést, rengeteg vásárló nem tudta kifizetni azt. Így történt, hogy a Mitsubishi Egyesült Államokbeli hitelezési részlege 2003-ra 454 millió dolláros veszteséget könyvelhetett. Ez több tízezer autót jelent.
A Mitsubishi vissza is vonta az ajánlatot, aminek hatására sok ügyfelük más márka felé fordult, ugyanis a japánok modelljeiben sok érdeklődő számára pont a különleges finanszírozási ajánlatok voltak vonzóak. Amikor utóbbiak "beálltak a sorba", a vásárlók is gyakran átálltak egy másik gyártóhoz.
Az akkori hírek szerint sokan valóban úgy kezelték az ajánlatot, hogy ezen keresztül egy éven át ingyen használhatnak egy vadonat új Mitsubishi modellt. Sokaknak esze ágában sem volt fizetni egy centet sem, míg mások biztosítási trükkökkel érték el, hogy a biztosító fizessen a Mitsubishi számára.
Mindenesetre furcsa idők voltak ezek: az ember egy üres pénztárcával bement egy Mitsubishi kereskedésbe és kapott egy új autót, a gyártó pedig ebben a kivételes esetben jobban járt, ha az az autó “véletlenül” leégett egy évvel később.