Genfi Autószalon
James Glinkenhaus amerikai pénzmágnás autógyártó manufaktúrája a Genfi Autószalonon mutatja be a Scuderia Cameron Glinkenhaus 003-as jelzésű modelljét, rögtön utcai (Stradale) és versenypályára optimalizált (Competizione) változatban is. Utóbbi részt fog venni a májusi 24 órás versenyen a Nürburgringen.
Az SCG003-ast ugyanaz a csapat tervezte, aki korábban a Peugeot Le Mans-i versenyautóiért, a Ferrari Enzo alapokra épített P4/5 by Pininrarináért, és a Ferrari F430 Scuderia alapokra készített P4/5 Competizionéért is felelt. Az SCG003-as utcai és a versenyváltozata is ugyanaz a házon belül fejlesztett, szénszálas önhordó vázat kapja meg, amely három integrált szárnyat is tartalmaz.
Az utcai változat motorja még fejlesztés alatt áll, állítólag többféle blokk közül lehet választani a Honda V6-ostáól egy ikerturbós V12-esig. A versenyautóban lévő 3,5 literes, V6-os Honda turbómotor adatai azonban már ismertek: a motor csúcsteljesítménye 530 lóerő 6800-as fordulatszámnál, a maximális nyomatéka 700 Nm 4500-as fordulatszámnál. A versenyváltozat tömege 1350 kilogramm, a súlyelosztás közel tökéletes, mivel 51 százalék jut a hátsó tengelyre. Minden keréknél kettős keresztlengőkaros a futómű, az állítható lengéscsillapítókat a KW cég szállította.
Az év végétől megvásárolható utcai változat körülbelül 670 millió forintba, a versenyváltozat 980 millió forintba kerül majd.