Kína

Alternatív hajtással támad Kínában a Toyota

2017.12.05.

Az elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autók fejlesztésében is élen járó Toyota bejelentette, hogy 2020-ban elektromos gépjárművel is megjelenik a világ legnagyobb autópiacának számító kínai piacon, miközben a hidrogén üzemanyagcellás személyautók mellett a technológiával hajtott haszongépjárművek bevezetésének lehetőségét is vizsgálja.

A Lexus prémium márkát is jegyző Toyota évek óta fejleszt kínai gyártású hibrid egységeket, és 2017-ben összesen 100 000 példány értékesítését tervezi a helyben gyártott hibrid hajtáslánccal szerelt Corolla Hybrid és Levin Hybrid modellekből. Ezen túlmenően már folyik a Corolla and Levin PHEV (hálózatról tölthető hibrid) modellek piaci bevezetésének előkészítése.



- A hibrid átállás során kifejlesztet technológiákat felhasználva széles körben fogunk kifejleszteni a kínai kormány által megkövetelt, új energiaforrásokat felhasználó járműveket – fogalmaz a Toyota kínai térségért felelős elnöke és ügyvezető igazgatója, Hiroji Onishi. A közelmúltban készült el az üzemanyagcellás gépkocsik töltésére szolgáló TMEC2 Hydrogen Station, októberben két Mirai gépkocsi alkalmazásával útjára indult a töltőállomás tanúsítására szolgáló, hároméves folyamat.

A Toyota emellett megvalósíthatósági tanulmányt folytat arról, hogy haszonjárművek, például buszok felhasználásával térképezze fel az üzemanyagcellás technológia lehetséges kínai felhasználási területeit. Japánban már üzemelnek üzemanyagcellás buszok, az Egyesült Államokban pedig folyamatban vannak az üzemanyagcellás technológia nehéz teherjárművekben történő esetleges felhasználását vizsgáló megvalósíthatósági tanulmányok. 



A Toyota emellett a Mirai bevonásával folyamatosan üzemanyagcellás demonstrációs teszteket végez olyan országokban, mint Ausztrália, az Egyesült Arab Emírségek vagy Kanada. A Toyota végső célja, hogy a legkülönfélébb környezetekre érvényes tanúsítványok megszerzésével lefektesse a hidrogén alapú társadalom alapjait. Szintén a 2017-es Kantoni Autókiállításon jelentette be a Toyota, hogy a kínai piac első TNGA3-alapú gépkocsija, a Camry után 2018 közepén bevezeti második TNGA platformra épülő gépjárművét: egy új fejlesztésű, 2,0 literes motorral szerelt, kompakt szabadidőjárművet (IZOA, avagy C-HR néven).

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
Egyre népesebb a holdmunkások járműparkja, pedig a feltételek kemények.  ..
2024.04.30
- Május elsején ismét elindulnak a Zselici csühögő erdei kisvasút Almamellék és Sasrét között....
2024.04.30
A BYD hírek szerint hibrid változatban is kínálni fogja az új pickupját, amellyel be akar törni a....
2024.04.30
Tizenkét ország 16 vaspapucsosa indul a május 1-jén a debreceni Perényi Pál Salakmotor Stadionban....
2024.04.30
A Porsche informatikai és folyamatfelügyeleti leányvállalata, az MHP egy központosított....
2024.04.30
Lébény régiójában, a sztráda főváros felé vezető oldalán történt a baleset. ..
2024.04.30
A kisebb közlekedési szabályszegések elkövetői mellett engedély nélkül átalakított, forgalomból....
2024.04.30
A címvédő Nagy Norbert győzelemmel kezdte a szezont Rechbergben a hegyi Európa-bajnokság ausztriai....
2024.04.30
Több tölthető hibrid után hosszabb távon is kipróbálhattam egy tisztán elektromos autót – a....
2024.04.30
-  A Trevelin Holding és a Mol tulajdonában lévő Mol Vagyonkezelő Kft. megvette a Waberer's....