Volkswagen
A 2023-as Amelia Island Concours d'Elegance – ami egy még elég fiatal floridai autókiállítás – egyik korai sztárja ez a mesés '60-as évekbeli Volkswagen Type 2 busz, amelyet a cég haszongépjármű részlege lánctalpassá alakított és restaurált.
A "Fox", vagyis „Róka” névre keresztelt, narancssárga lánctalpas autó életét egy átlagos 2-es típusként kezdte, mielőtt Kurt Kretzner osztrák feltaláló birtokába nem került a 60-as évek közepén. Kretzner arra próbált rájönni, hogyan lehetne biztonságban eljuttatni a síelőket, a üzletembereket, illetve a pincéreket és az osztrák hegyi üdülőhelyek személyzetének egyéb tagjait a talajszinttől egészen a hegyoldalba épített komplexumokig. Céljának elérése érdekében két extra tengellyel bővítette a buszt. Az első kettő kormányozható tengely, mindkettő részlegesen önzáró differenciálművel és dupla kerékkel, míg a két hátsó tengelyen 33 centiméteres, alumíniumba csomagolt gumiabroncsok és Kretzner saját tervezésű gumilánctalpai találhatók. A hagyományos négykerekű buszokhoz hasonlóan ennek a lánctalpas busznak is egyetlen hajtókereke van, a hátsó.
Bár jelenleg csak egy lánctalpas Fox létezik, úgy vélik, hogy Kretzner épített egy másodikat is, azonban csak ezt az egyet találták meg. Miután Kretzner megépítette, a jármű néhány évre eltűnt, majd később a semmiből feltűnt az ausztriai Gmündben található Porsche Múzeumban. Ezután a Bullikartei e.V., az első generációs Bulli-rajongók egyesülete kezébe került. A csoport 2005-ben kezdte meg a busz helyreállítását, de a próbálkozás kudarcba fulladt.
A mai Volkswagen mérnökök szerint a lánctalpas buszt élmény vezetni, bár azt mondják, hogy a második kormányható tengely hajlamos elakadni a két első tengely között felhalmozódó sár és hó miatt. Azt is mondják, hogy nevetségesen lassú. Az 1,2 literes, négyhengeres motorral – amely alig több mint 33 lóerőt képes produkálni – a német hatóságok mindössze 22 km/órás sebességre korlátozták a Foxot.