Toyota Motor Company

8,9 liter, hat henger, 360 lóerő és 1560 Nm nyomaték

2020.10.12.

Egy éven belül megkezdődhetnek a Hino Motors új generációs platformját a Toyota Motor Corporation üzemanyagcellás technológiájával kombináló prototípusának közúti tesztjei.

Az emissziómentes mobilitásra vonatkozó, hosszú távú elképzelések szerint az akkumulátoros és hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtásláncok egymással párhuzamosan, más és más felhasználási körben juthatnak szerephez. Az általános megítélés szerint ez utóbbiak sokkal alkalmasabbak közepes és nagy távolságok megtételére, így kulcsszerephez juthatnak az árufuvarozásban. Miután a Hino Motors és a Toyota Motor Corporation idén tavasszal bejelentette, hogy a bulldogfülkés Hino Profia alapjaira hidrogén üzemanyagcellás nehéz tehergépkocsit fejleszt, a partnerek most az észak-amerikai kontinensen is hasznosítják a 600 kilométeres hatótávolságú FCET (fuel cell electric truck) projekttel szerzett tapasztalatokat.

A Hino észak-amerikai haszonjármű-kínálatának csúcsán álló Hino XL a legkülönbözőbb kivitelekben létező modell, 15-28 tonnás megengedett legnagyobb össztömeggel, szimpla vagy dupla hátsó tengellyel, felépítményes vagy nyerges kivitelben.

Sokoldalúságának köszönhetően ideális alany a Toyota Mirai bevált rendszereit adaptáló hidrogén üzemanyagcellás technológia befogadására. A Hino XL-t eredeti formájában ugyanaz a 8,9 literes, soros hathengeres turbódízel motor (330-360 LE, 1220-1560 Nm) mozgatja, amely a Hino Profiában is dolgozik, így a két üzemanyagcellás projektben minden bizonnyal ugyanazt a konfigurációt használja majd a Toyota, az adott piac elvárásaihoz igazítva.

A tervek szerint már 2021 első félévére elkészülhetnek azok a prototípusok, amelyekkel a partnerek megkezdhetik a jármű közúti tesztjeit. A Hino XL FCET piaci bevezetésének tervezett időpontjáról és feltételeiről egyelőre nem nyilatkoztak a felek. Észak-Amerikában már jelenleg is üzemelnek a Toyota üzemanyagcellás technológiáját alkalmazó teherjárművek. A Project Portal keretében a Kenworth T680 nyerges vontató hidrogén üzemanyagcellával hajtott módozata, illetve a szintén hidrogénnel hajtott Toyota Uno konténermozgató gépkocsi biztosít lég- és zajszennyezéstől mentes szolgálatot a Los Angeles-i teherkikötőben.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.08
A svéd gyártó 2024-ben rekordeladásokat könyvelhetett el, de kihívásokkal teli 2025-re számít. A....
2025.02.08
A BYD minden autójába, a legolcsóbba is beépíti a fejlett vezetéstámogató rendszerét. ..
2025.02.08
A teljes keretösszeg háromnegyedére érkezett már be igény a vállalati e-autó programban - közölte a....
2025.02.08
Kishaszongépjárműben másfél évtizede piacvezető itthon a Ford, de személyautókból is széles a....
2025.02.08
A Debreceni Regionális Nyomozó Ügyészség közlekedés biztonsága ellen gondatlanságból elkövetett....
2025.02.08
Az Európai Bizottság jóváhagyásával az autósok immár 15 európai ország autópályáin, összesen több....
2025.02.08
Zöldmezős beruházás keretében új akkumulátoros elektromos autókat gyártó Lexus-üzem létesül Kínában....
2025.02.08
Mivel kamera rögzítette a felháborító esetet, vélhetőleg a rendőrség reakciója most sem marad majd....
2025.02.08
A sorozat történetének első kínai versenyzőjét, Csou Kuan-jüt tartalékpilótának szerződtette a....
2025.02.08
A Datahouse adatai szerint 2024 első kilenc hónapjában 107 ezer 445 új személygépkocsit és....