Stuttgart

80 éves a Porsche ikonikus személyisége

2023.10.14.

Roland Kussmaul négy évtizeden át tesztpilótaként és mérnökként dolgozott a Porsche AG-nál. Részt vett rallykon, felelt az üzemeltetésért, fejlesztett, tesztelt és optimalizált. Ősszel lett 80 éves – írja honlapján a stuttgarti sportautógyártó

2003: Roland Kussmaul és egy Carrera GT. Fotók: Porsche AG

Mindig is a földhözragadtság és az aprólékosság jellemezte a versenymérnököt és egykori tesztpilótát, Roland Kussmault, aki 40 évig dolgozott a Porsche AG-nál. Roland Kussmaul szeptember 27-én ünnepelte 80. születésnapját. Sokoldalúsága a mai napig felejthetetlenné tette.

„Gratulálunk Roland Kussmaulnak születésnapjához, és köszönjük neki a Porsche-nál végzett négy évtizedes fáradhatatlan elkötelezettségét” – mondja Thomas Laudenbach, a Porsche Motorsport vezetője. „Elszántságával, vállalkozói gondolkodásával és bátorságával, hogy merjen új dolgokat kipróbálni, példakép számunkra. Olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyekre ma talán nagyobb szükség van, mint valaha.”

1975.

Roland Kussmaul 1943. szeptember 27-én született Ludwigsburgban. Gépészmérnöknek tanult a Stuttgarti Egyetemen, majd 1969. július 1-jén kezdett mérnökként a Porschénál. Két évvel később a Porsche katonai osztályárra költözött. Következő állomása a versenyosztály. „Peter Falk megkérdezte a főnökömet, hogy én tudok-e gondoskodni a lengéscsillapítók fejlesztéséről” – emlékszik vissza Kussmaul 1974-ben. Gyorsan beleegyezett, így átvette a vezetési vizsgákat a 911 Carrera RS 2.7 Safarival. 1978-ban technikai igazgatóként, egy évig pedig résztvevőként vett részt a Kelet-Afrikai Szafari Rallyn.

Nagy ugrásokkal kelt át egy folyón a 911-el

Roland Kussmaul tesztvezetésen egy 911 Turbo 3.0 volánja mögött 1976-ban Weissachban.

„A rallyevezetés azonnal lenyűgözött, mert ez nem egy kompromisszum nélküli motorsport. Ha valami elromlik, megjavítod. Ez az improvizáció, egy figyelmeztetés nélkül felmerülő probléma kezdettől fogva izgatott” – mondja Kussmaul, aki a rallylegendával, Björn Waldegårddal osztozott a pilótafülkében. „Björn nagyon sok mindent megtanított. Még mindig emlékszem, amikor átugrottunk egy folyón. Körülbelül 15 méter széles volt, és nem tudtuk, milyen mély lesz. Björn azt mondta: – Most próbáljuk meg. A gázon kell tartani a lábad. Aztán, mint egy kő, amelyet gyerekként laposan a víz felszínére dobtál – és ott voltunk” – mondja Kussmaul.

Hatodik hely a Párizs-Dakar Rallyn kisegítő járművel

A baden-württembergi származású 1981-ben a Német Rally Bajnokság projekt- és üzemeltetési menedzsereként dolgozott. Két hónapon belül Kussmaul megépítette a 924 Carrera GTS-t Walter Röhrnek. „A Rolanddal 20 éven át együtt dolgozni határozottan életem fénypontja volt. Nem ismerek senkit, aki ennyire jó szerelő, mérnök és sofőr lenne” – mondja Röhrl, aki Kussmaul nagy rajongója. „Nagyon alázatos ember. Amit csinál, az mindig aktuális. A jó egészség mellett azt kívánom neki, hogy továbbra is megőrizze fiatalos lelkesedését és huncut természetét.”

1983: egy Porsche 953-al Algériában. Roland Kussmaul (balra) Helmuth Bott társaságában.

1984 és 1986 között a Párizs-Dakar Rally projekt- és üzemeltetési menedzsere volt. 1986-ban ismét részt vett a hosszú távú sivatagi rallyn is, és egy Porsche 959-el szervizautóként a hatodik helyet szerezte meg. 1987-től Kussmaul a Cup járművek projektmenedzsereként dolgozott, és a következő járművek műszaki fejlesztéséért volt felelős: 911 RS és RSR (964), 911 GT2 (993), 911 GT3 (996), 911 GT2 (996), 911 GT3 RS (996 ) és Carrera GT. Emellett minden járműtípus teszt- és fejlesztőpilótája Weissachban.

A Porschénél eltöltött 40 év után 2009. december 31-én vonul nyugdíjba. Azóta tanácsokkal látja el a stuttgarti sportautó-gyártót, és kortárs tanúként és interjúalanyként a Porsche Heritage and Museum részlegének rendelkezésére áll.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....
2024.05.06
Mintegy 10 perc alatt töltötték 10-ről 80 százalékra a Polestar 5 prototípusát az új szilícium....
2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....