járműértékesítés
A Porsche stabil szinten tartotta szállításait az év első három hónapjában. A sportautó-gyártó január és március között összesen 77 640 járművet adott át vásárlóinak világszerte. Ez mérsékelt, 4 százalékos visszaesést jelent az előző évhez képest.
Fotók: Porsche
„2024-ben fel fogunk készülni a jövőre. A teljesen elektromos Macannal, az új Panamerával, a Taycannal és az új 911-gyel hat modellsorozatból négyet frissítünk” – mondta Detlev von Platen, a Porsche AG értékesítési és marketingért felelős igazgatósági tagja. „Az új bevezetések, az észak-amerikai szabályozással összefüggő szállítási késések és a továbbra is kihívást jelentő kínai piaci helyzet ellenére a szállításokat stabil szinten tudtuk tartani.”
Növekedés Európában és a tengerentúli régiókban
Európában (Németország nélkül) a Porsche az első negyedévben 20 044 járművel 9 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest. A németországi hazai piacon 37 százalékkal nőtt a leszállított járművek száma. Összesen 11 274 darabot adtak át az ügyfeleknek. Kínában a sportautó-gyártó januártól márciusig 16 340 járművet szállított le, ami 24 százalékos visszaesés. Ennek fő okai az értékorientált értékesítésre való összpontosítás, a kínai piacon továbbra is feszült gazdasági helyzet, valamint a kezdeti Covid felzárkózási hatások miatti erős előző év. Észak-Amerikában a Porsche 15 087 járművet adott át ügyfeleinek, ami 23 százalékos csökkenést jelent.
Detlev von Platen, a Porsche AG értékesítési és marketingért felelős igazgatósági tagja.
A visszaesést elsősorban az egyes járműmodellek szállításának vámügyi késései magyarázzák. A tengerentúli és a növekvő piacokon 14 895 járművet adtak át az ügyfeleknek, ami 14 százalékos növekedésnek felel meg.
A teljesen elektromos Macan nagyon népszerű a vásárlók körében
28 025 darabbal a Porsche Cayenne vezeti a listát, mint a legtöbbet eladott autó az első negyedévben (+20 százalék). A Porsche Macan 20 576 vásárlóhoz jutott el. Ez 14 százalékos csökkenést jelent, és az előző év aránytalanul erős időszakának köszönhető. Ugyanakkor a SUV új, teljesen elektromos generációja már magas szintű rendelésfelvételt regisztrál. Az első járműveket az év második felében adják át a vásárlóknak.
Az ikonikus 911-es sportautó továbbra is nagyon népszerű a vásárlók körében: a 911-est 12 892 alkalommal rendelték meg világszerte (+17 százalék). A Panamera 6139 ügyfélhez jutott (-28 százalék). A visszaesés a mostani modellváltással magyarázható. Ez vonatkozik a Taycanra is. Nem sokkal a termékciklus vége előtt 4236 ügyfél vette át a teljesen elektromos sportautót az első negyedévben (-54 százalék). A sorozat nemrég bemutatott új modellváltozatait alaposan frissítették. Folyamatosan nagyobb teljesítményt, nagyobb hatótávolságot, jobb gyorsulást és rövidebb töltési időt biztosítanak. Az első szállítások az ügyfeleknek áprilisban kezdődnek. A 718 Boxster és 718 Cayman modelleket 5772-en rendelték meg, ami 20 százalékos növekedésnek felel meg.
A Porsche Macan 20 576 vásárlóhoz jutott el.
„Vonzó új modelljeinkkel 2024-ben minden idők legerősebb Porsche termékportfólióját hozzuk forgalomba. Ezzel ideális kiindulási helyzetbe kerülünk a következő évekre” – mondja Detlev von Platen. „Ugyanakkor ennyi új bevezetés ilyen rövid idő alatt összetett kihívások elé állít bennünket. Óvatosan közelítjük meg ezeket a feladatokat, és óvatosan járunk el. 2024-ben továbbra is az értékorientált értékesítésre összpontosítunk.”
PORSCHE AG
Kiszállítások január-március
2023- 2024 – különbség százalékban
Világszerte 80 767 -77 640 -4%
Németország 8 247 -11 274 +37%
Észak-Amerika 19 651 -15 087 -23%
Kína 21 365 -16 340 -24%
Európa (Németország kivételével) 18 420- 20 044 +9%
Tengerentúli és növekvő piacok 13 084 14 895 +14%