Volvo Cars
A Volvo kiemelten koncentrál a kínai piacra, ahol tavaly először lépte át eladásaiban a 100 ezres álomhatárt (+14%). Kína elektromos mobilitása a Volvo jövője, hiszen a középosztály életszínvonalának emelkedésével, valamint a SUV-ok piacán prognosztizált, ötéves viszonylatbeli komoly bővüléssel jó esélyei vannak a gyártónak az eladások növelésére.
2025-re évi 7 millióra hízik az egy évben forgalomba helyezett autók száma Kínában. A kormány törekvéseinek megfelelően pedig előnyben lesznek a hibrid és elektromos autók, amelyek az eladások mintegy egyötödét teszik majd ki várhatóan. A Volvo nagy célokat tűzött ki magának a keleti térségben az elektromos autókkal, így nem csoda, hogy a máris nagyon népszerű XC40 SUV mellett az XC60-hoz, az XC90-hez és az S90-hez is kínálja/kínálja majd díjnyertes hibrid erőforrását.
A Volvo Car Groupról
A Volvo 1927-ben született meg. Mára az egyik legismertebb és legnagyobb elismerésnek örvendő márkának számít a világban. 2017-ben 571 577 modellje kelt el nagyjából 100 országban. A Volvo Cars-t 1999-ben az amerikai Ford Motor Company, majd 2010-ben a kínai Geely Holding vásárolta meg.
A 2017-es decemberi adatok alapján a Volvónak majdnem 38 ezer alkalmazottja van világszerte.
A Volvo Cars központi irodája, termékfejlesztő részlege, marketing és adminisztrációs osztálya Göteborgban, Svédországban található. A kínai központ Sanghajba került. A gyártás Göteborgban, Gentben, Chengduban és Daqingban zajlik, míg a motorokat Skövdében és Zhangjiakou-ban, a karosszéria elemeket pedig Olofströmban állítják elő.