autó értékesítés

40 felett a nők aktívan beleszólnak az autóvásárlásba

2014.01.30.

Téves elképzelés, hogy a nőket csak az autó színe érdekli, a hölgyek többsége ugyanis beleszól az autóvásárlással kapcsolatos egyéb részletekbe is: a gépkocsi márkájának, formájának, valamint extráinak kiválasztásakor befolyásolják a végső döntést, sőt vitázni is hajlandóak. Különösen igaz ez 40 éves kor felett – derült ki a legnépszerűbb hazai női internetes portál, a Nők Lapja Café felméréséből.

A férfiak jobban kihasználják a megszerzett jogosítványt: 96 százalékuk szokott autót vezetni, de a vezetői engedéllyel rendelkező hölgyek négyötöde is rendszeresen volánhoz ül, legtöbben saját tulajdonú gépkocsiba. A férfiak 15 százaléka, a hölgyek mindössze 5 százaléka jár vállalati autóval. Az autóvezető hölgyek 66 százaléka számára az autó csupán egy eszköz, közel egyötödük azonban azt állította, hogy az autó a kedvenc használati tárgya, 15 százalékuknak pedig maga a valóra vált álom.
Tanácsod adnak és vitatkoznak
A Nők Lapja Café felmérése arra is rávilágít, hogy az autóvezető nők négyötöde úgy gondolja, hogy az autóvásárlásnak a háztartáson belül közös döntésnek kellene lennie. Ennek kapcsán az elmúlt 5 évben több mint harmaduknak kérték ki a véleményét családon belül valamint ismerősök, barátok körében. Közel harmaduk pedig már vitatkozott is a kiszemelt autó márkájáról, típusáról vagy áráról. Bár az autóvezető nők négyötöde szerint téves elképzelés, hogy a gyengébbik nemet csak az autó színe érdekli, a legutóbb vásárolt autó paramétereinek kiválasztásánál mégis a színválasztást érezték leginkább saját hatáskörüknek. Különösen igaz ez azokra a nőkre, akik rendszeresen vezetik is a családi járgányt. A hölgyek saját bevallásuk szerint a gépkocsi márkájának, formájának (kombi, egyterű, stb.), valamint extráinak kiválasztásakor befolyásolják igazán a végső döntést. Még a technikai paraméterek kapcsán sem adják át a stafétát a férfiaknak: a legutóbbi vásárláskor az autó teljesítményének és üzemanyagának meghatározásába a nők felének volt beleszólása.
 
40 az új 30
Az autóválasztással kapcsolatban 40 éves kor felett jön meg igazán a hölgyek önbizalma. „Autók terén elmondhatjuk, hogy a 40 az új 30. A negyedik x felett járó autós hölgyek ugyanis önállóak, határozott elképzelésük van, egyre inkább feladatuknak érzik a vásárlás előtti tájékozódást, sőt egyharmaduk maga keresi meg a saját vagy a családi autó árát" – jellemezte a korosztályt Jakab Kriszta a Nők Lapja Café vezetőszerkesztője.
 
Agresszió és biztonság
Ötből három autóvezető hölgy azt állítja magáról, hogy van annyira jó sofőr, mint a férfiak, mégis közel felük biztosabban vezet, ha egyedül ül az autóban. Bár háromnegyedük számára vezetés közben a legfontosabb a biztonság, mégis 42% állítja, hogy bizonyos helyzetekben igenis agresszív sofőr.
 
* A Sanoma Media Budapest 2013 őszén végzett online kérdőíves felmérése a 18-59 éves magyar internetező nők és férfiak körében. A kérdőívet mintegy 2500 fő töltötte ki.
 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....