sufnituning

A 4 évszakos gumi átka

2022.01.06.

Habár a Sufnituning - Így autózunk mi?! sorozat első cikkében a féktárcsát jártuk körbe, mint egy kritikus alkatrészt. jelen cikkünkben a 4 évszakos gumiabroncsok elterjedésének egy érdekes hatására hívjuk fel a figyelmet. Sok autónál elmarad a gumis szezon, ami eddig az egyik meghatározó ellenőrzési pont lehetett.

 

Több értekezésben is kitértünk rá, hogy a tavaszi és őszi kerékcsere remek alkalom a fék és futómű gyors ellenőrzésére is. Ennek elmaradása magában hordozza annak a veszélyét, hogy a jármű üzembentartója önmagát és környezetét is veszélybe sodorja. Önmagában nem a 4 évszakos gumiabroncsok okozzák a problémát, hanem sok esetben az üzembentartói hanyagság, ami miatt csak a gumicsere adott alkalmat a jármű átvizsgálására. Sajnos a gumis szezon kapkodásában - ahol csak ilyen jellegű szolgáltatást végeznek – eddig is csak felületes volt a hibadetektálás, de legalább a szembetűnő, nagy problémákra fény derült és figyelmeztetni lehetett az üzembentartót.

Korábban legalább 2 évente szemügyre vették a járműveket a műszaki megvizsgálás során. A pandémia okozta moratórium miatt sok magánszemély nem látogatta meg a műhelyeket és lejárt forgalmi engedéllyel közlekedik. Könnyen belátható, hogy a moratórium nem a jármű műszaki állapotának elhanyagolására ad jogosultságot, csak a műszaki vizsgán való részvételt nem teszi kötelezővé. Hogy mi is a különbség a kettő között? Attól még, hogy a műszaki vizsgát kihagyja egy autó, még ellenőrizendő a műszaki állapota, hiszen a KRESZ szabályozása szerint csak olyan járművel lehet közúti forgalomban közlekedni, amely műszakilag arra megfelelő állapotban van.

A fent említett két tényező miatt valószínűleg emelkedett a nem megfelelő műszaki állapotban lévő járművek száma a közúton.

Mit érdemes tenni? Használattól függetlenül legalább évente kétszer teljes átvizsgálást végeztetni a járművön, így mindig időben észlelhetők és javíthatók a problémák, valamint a költségek is eloszlanak, nem egyszeri nagy tételt kell kifizetni a műszaki vizsga idején. A karbantartás mindig kifizetődőbb, mint az utólagos javítás.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.05.27
A magyar rendőrök egy, a norvég hatóságok által körözött quadot foglaltak le a Röszke autópálya....
2022.05.27
Palkovics László technológiai és ipari miniszter jelenlétében péntek kora délután kilencedik....
2022.05.27
- Felszállás előtt kigyulladt egy utas telefonja a Liszt Ferenc-repülőtéren, a Wizz Air malmői....
2022.05.27
- Az elsőhöz hasonlóan a Forma-1-es Monacói Nagydíj pénteki második szabadedzésén is Charles, a....
2022.05.27
A Toyota májusban 8 gyárát zárta be Japánban. A döntés az ázsiai régióban kitört koronavírus-....
2022.05.27
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló eseményekről folyamatosan ad hírt az....
2022.05.27
- A Mol arra kéri a vásárlókat, a benzinkutaknál a fizetéskor minden esetben mutassák be a forgalmi....
2022.05.27
Hosszabb kihagyás után folytatódik mesteremberek sorozatunk, ahol különböző járműjavítókat, és az....
2022.05.27
- A kilencedik helyen zárta a túraautó-világkupa (WTCR) Nürburgringen zajló második fordulójának....
2022.05.27
Halálos baleset történt Kiskőrösön, az érintett útszakaszon a szemle ideje alatt félpályás....