Lotus
A Lotus bejelentette, hogy 71,1 millió fontos (29 milliárd forint) veszteséggel zárta 2014. március 31-én lezárt üzleti évet. Ez elsőre igen rosszul hangzik, de egyből másképp fest az adat, ha azt is tudjuk, hogy egy évvel korábban több mint kétszer ekkora, 168 millió fontos volt a norfolki gyártó vesztesége. A Lotus szerint a gyenge piaci körülmények, a törékeny ügyfél-elégedettség, a növekvő konkurencia és a költségcsökkentési nyomás áll a rossz üzleti eredmények mögött. Jean-Marc Gales, a cég idén májusban kinevezett igazgatója a munkaerő állomány közel negyedét, 325 embert bocsátott el röviddel munkába állása után.
A fény már látszik az alagút végén, ugyanis 2014 áprilisa óta már 1448 autót sikerült értékesíteniük, ami 55 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi időszakhoz képest. A tervek szerint a 2015-ös üzleti év végéig átlépik majd a 2000-es eladást, amiben az idén nyitott 19, és a 2015 áprilisáig még megnyíló 21 új márkakereskedés segíti majd a céget. A korábban a PSA-konszern első embereként dolgozó Gales úgy számol, hogy 2016-ban már nem lesz veszteséges a Lotus.
Új modellek egyelőre nem, csak új modellváltozatok várhatóak a cégtől. Tavasszal mutatkozik be az Exige S automatikus váltós változata, és Genfben debütál az Evora ráncfelvarrás utáni változata is. Azt már korábban bejelentették, hogy a 2010-es Párizsi Autószalonon bemutatott Esprit tanulmány sajnos nem valósul meg.