jövő

2040-re a nehézgépjárművek 85 százaléka elektromos lesz

2022.11.09.

2040-re az Európában, az Egyesült Államokban és Kínában forgalomba helyezett új haszongépjárművek 85 százaléka elektromos meghajtású lesz - derül ki a McKinsey tanácsadó cég nemrégiben készült tanulmányából.

 

A McKinsey szakértői által megírt "A világ felkészítése a nulla kibocsátású teherautókra" című tanulmányt a hannoveri IAA Transportation 2022 rendezvényen mutatták be. Egyik fő előrejelzése szerint a haszongépjármű-gyártók 2024-re több mint 70 nulla károsanyag-kibocsátású teherautó-modellt kínálnak majd Európában és az Egyesült Államokban, elsősorban városi és regionális szállítási feladatokra.

"A haszongépjármű-ipar még gyerekcipőben jár, amikor a kibocsátás csökkentéséről van szó. A szén-dioxid-mentesítéshez vezető utat az új szabályozások, a technológiai fejlődés és természetesen a költségek, valamint a piaci és infrastrukturális dinamika fogja alakítani" - közölte Bernd Heid, a McKinsey vezető partnere és a tanulmány társszerzője.

A felhasználó szemszögéből nézve a teljes tulajdonlási költség (TCO) a legfontosabb paraméter a haszongépjármű kiválasztásakor. A McKinsey elemzése szerint 2030-ra az akkumulátoros és üzemanyagcellás teherautók szinte minden szegmensben költséghatékonyabbak lesznek, mint a dízelüzemű nehézjárművek. Egyes hiánypótló alkalmazásokban a bioüzemanyagok vagy szintetikus üzemanyagok a magasabb költségek ellenére is fontos szerepet játszhatnak.

Az infrastruktúra rendelkezésre állása, a teljes költség, a különböző felhasználási profilok és az energiaárak a flottaüzemeltetők vásárlási döntésének fő tényezői.

"Az átalakítás jelentős beruházásokat igényel a termelési kapacitás és az infrastruktúra terén Európában, az Egyesült Államokban és Kínában. 2030-ig 12 további, egyenként évi 25 GWh kapacitású akkumulátorgyárat kell építeni; az infrastruktúra terén a töltőállomások és hidrogéntöltő állomások kiépítése 450 milliárd dolláros beruházást igényel. Az átalakítás fokozatosan fog végbemenni" - magyarázza Heid.

Egy idén tavasszal több mint 400 flottaüzemeltető körében végzett globális felmérés szerint a válaszadók több mint 60 százaléka mondta, hogy már konkrét szén-dioxid-mentesítési célokat tűzött ki. A konkrét végrehajtással kapcsolatban azonban még mindig vannak fenntartások. A válaszadók mintegy harmada a rövid hatótávolságot nevezte meg az akkumulátoros teherautók bevezetésének legfőbb akadályaként, a hosszú töltési idővel együtt. Az üzemanyagcellák esetében 10-ből 3 flottamenedzser aggodalmát fejezte ki a magas karbantartási költségek és az esetlegesen magasabb teljes tulajdonlási költség miatt, míg egynegyedük a megbízhatóság miatt aggódik.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
A Tesla részvényárfolyama 45%-kal esett vissza december végétől kezdve egy sor negatív hír és....
2024.05.14
Egy egyedülálló körkörös gazdálkodási kezdeményezés keretében a Toyota házon belül összegyűjtött....
2024.05.14
Évről évre kevesebbet érnek, mutatjuk, hogy miért és hogy mennyivel.   ..
2024.05.14
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) delegációjának németországi látogatása keretében Nagy Márton....
2024.05.14
A rendőrség a 67-es kilométerszelvénynél letereli a forgalmat a Győr felé vezető oldalon - írja a....
2024.05.14
A Volvo Construction Equipment (Volvo CE) elérhetővé teszi az elektromos töltési megoldások 48V DC....
2024.05.14
Az Audi Hungaria vezetői Németország bajor tartományi parlamentjének Gazdasági, Regionális....
2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....