Mercedes
December közepén bemutatták a Nemzeti Bor Maraton programját, ami a műsorvezető Dobor Dezső szavaival élve “jóval több, mint egy átlagos futóverseny". 2015 egyik legnagyobb bormarketing és egyben sporteseménye 11 napon át tartó, összesen 2573 kilométer hosszú futással köti össze hazánk mind a 22 borvidékének közel 120 települését.
A 2015. május 23-án Hajósról induló váltó lényege az összefogás – hangsúlyozta Balla Attila, a Nemzeti Bor Maraton ötletgazdája és programigazgatója. Elmondta, egy évvel ezelőtt született a gondolat egy borvacsorán, ahol arról beszélgettek, miként lehetne színesebbé tenni a hazai bormarketinget. A nevezés már elindult, ami jelzi, hogy egy év alatt sikerült széles partneri körre építve nyilvánossá tenni a kezdeményezést. A fő szervező elmondta, jótékonysági kampánnyal kezdenek: 10 alapítvány és egyesület programja közül három nyerhet közönségszavazat alapján egy-egymillió forint támogatást.
Akik a sajtótájékoztatót tartották
Gál Péter, a Nemzeti Borkiválósági Program vezetőjeként bejelentette, hogy csatlakozásukkal tovább szeretnék erősíteni a már így is komoly erőket felvonultató Nemzeti Bor Maratont. Frittman János alelnök a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa részéről biztosította támogatásáról a szerinte is kiváló ötletet. “A sport és a bor összekötése a tudatos, minőségi borfogyasztás fontosságára hívja fel a figyelmet."
A Pappas Auto Magyarország Kft. biztosítja a hivatalos Mercedes Benz CLA kísérő autót. Ezt Németh Tünde, a cég marketingvezetője jelentette be. Ez az a modell, amit csak Kecskeméten gyártanak, a Pappas ezzel hangsúlyozza a Nemzeti Bor Maraton nemzeti jellegét.
Kísérőautó - csak nálunk gyártják
Tóth Sándor, a járműkövető rendszereket fejlesztő és forgalmazó Lochner Kft. borszerető ügyvezetője kifejtette, hogy azonnal megtetszett neki az innovatív ötlet. Ők a futók digitális nyomon követésére dolgoztak ki megoldást, így egy egyszerű karpánt helyettesíti majd a rajtszámot.
Dlusztus Imre borászati szakíró, a program borszakmai részének koordinátora beszámolt arról, hogy eddig bárhol tárgyaltak az ötletről, mindenütt támogatták. Hangsúlyozta, célként tűzték ki a kevéssé ismert borvidékek, bortermő helyek bemutatkozását is. A legfőbb üzenet pedig az, hogy Magyarország egyetlen, sokszínű és összefüggő borvidék, hogy “Együtt fut a Nemzet!".
Tiffán Ede, az első Év Bortermelője díjjal elismert villányi borász elmondta, magával ragadta a szervezők szakmai hozzáértése és energiája. Ezért vállalta el a Nemzeti Bor Maraton nagyköveti feladatait, az ügy képviseletét. A másik nagykövet, Koch Csaba, az idei Év Pincészete díjjal elismert Koch Borászat tulajdonosa hangsúlyozta: már az első pillanatban éreztem, hogy olyan lehetőséggel találkoztam, amelyre a magyar borászatnak, borászoknak szüksége van, mert ennél átfogóbb bormarketinget nehéz elképzelni. – Lényeges, hogy minél többen fussanak, minél több borászat csatlakozzon – tette hozzá.
Tiffán Ede
Vozár Attila, a többszörös ultramaratoni bajnok sportszakmai koordinátorként ismertette a futással kapcsolatos tudnivalókat, amelyek a program (https://nemzetibormaraton.hu/) weboldaláról is megismerhetőek. Megtudtuk, teljes és félmaratonok, maratonváltók, rövidebb szakaszok követik egymást. Lesznek frissítő-és mentőállomások, felvezető-levezető autók is a biztonság érdekében.
A sajtótájékoztatón bemutatták FankaDeli újkori regős szerzeményét, a Nemzeti Bor Maraton hivatalos dalát is.