német autóipar
Érdekes tanulmánnyal állt elő a Prognos, amelyik szerint 2035-re mintegy 186 000 állással kevesebbre lehet szüksége a német autóiparnak. Itt nem csak az autógyártókat, de a beszállítókat is értik, az minden esetre biztos, hogy eddigi leépítése tendencia az elkövetkezendő években begyorsulhat. Ennek pedig elsősorban az elektromos autókra való átállás az oka. Már 2020 után megfigyelhető volt a belsőégésű motorokra szakosodott munkaerő leépítése, akikre éppen mostanság lenne újra nagy szükség, a villanyos kereslet visszaesésekor.
Az elektromos autókhoz kevesebb alkatrészre van szükség, azok komplexitása ráadásul messze elmarad az eddigiektől, és a piaci kínálatot is erősen leszűkítették a gyártók. Már nincsenek opciós csomagok, ország-specifikus specifikációk. A tanulmány szerint egyre kevesebb hegesztő és fém megmunkáló állásra lesz szükség, illetve az irodai munkák köre is leszűkül. Ugyanakkor egyre nagyobb kereslet lehet az informatikau és elektromos mérnöki állásokra. Ezek önmagukban viszont még mindig nem hoznak olyan munkahely szám növekedést, hogy ne legyen megterhető az állások számának visszaesése. Mindezt pont akkor közölte a Prognos, amikor a VW bejelentette, hogy csökkenti dolgozói bérét, hogy túlélhessen a cég, illetve három gyártósort terveznek bezárni a közel jövőben, amire még sosem volt példa.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!