oldtimer

1968-as Mercedes 230 SL-lel nyerték a III. Balkan Rallyt

2024.09.18.

Kétnapos ráadás örömvezetés után ért véget a III. Balkan Rally, a régió legnagyobb klasszikus autó- és motorversenye, mely összesen tizennégy országból vonzott közel százhatvan résztvevőt.

Forrás: Balkan Rally

A rally során Budapesttől Kotorig, majd onnan versenyen kívül az Adriai-tenger csodás partszakaszain át, egészen a Plitvicei-tavakig utaztak a résztvevők, négy országot átszelve. Az út viszontagságai és a különböző kalandos kihívások mellett a természeti viszonyok is emelték a tétet idén, a forró nyárból az Európára zúduló őszi ítéletidőbe érkezett meg az elszánt csapat.

A rally szeptember 6-án Budapestről indult, ahol az ikonikus Műegyetem rakpart adott otthont az ünnepélyes rajtnak. A résztvevők 52 autóval és 34 motorral vágtak neki a 8 napos kihívásnak, mely során lélegzetelállító hegyi szerpentinek és híres történelmi helyszínek váltották egymást. A mezőny érintette többek között újvidéket és a szerbiai Kopaonik síparadicsomot, majd Montenegró Durmitor Nemzeti Parkján keresztül végül kacskaringós szerpentineken az Adriai-tenger partjára érkezett, ahol a rally utolsó szakaszát egy gála és ünnepélyes díjátadó koronázta meg. Innen a versenyzők kétnapos “joyride”-dal vezették le a verseny fáradalmait, már belekóstolva a jövő évi útvonal egy-egy szakaszának hangulatába.

Forrás: Balkan Rally

A fődíjat összetett szempontrendszer alapján, a szakaszok ideális idő alatti teljesítésének, és különböző feladatok hibátlan megoldásának függvényében motor és autó kategóriákban ítélték oda. Tabányi Sándor és Tabányi Márk immár második alkalommal tudhatják maguknak az autó kategória első helyét, akik egy kiváló műszaki állapotú 1968-as Mercedes 230 SL-lel teljesítették a távot, míg a motor kategóriában Kiss Andrea és Makó Attila arattak győzelmet, egy különleges Morgan 3-Wheelert vezetve. A résztvevők egyöntetű szavazással döntöttek a Fair Play díjról, amelyet idén a BMW 316 I-vel versenyző Eva Rozsnyay és Tommy Ivic kapott. A Perfect Gear díjat Lukács Melinda és Cseh-Förster Erzsébet nyerték el, akik stílusos megjelenésükkel egy 1995-ben gyártott Land Rover Defenderben hódítottak.

A III. Balkan Rally méltó lezárása után a szervezők nagy izgalommal készülnek a 2025-ös versenyre, melynek útvonala Budapesttől Dubrovnikig húzódik majd Szlovénia és Bosznia érintésével, és melyre már most is nevezhetnek az elszánt klasszikus autó és motorrajongók.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.19
A Dunán és mellékfolyóin érkező rendkívüli árhullám miatt összefogásra van szükség annak érdekében....
2024.09.19
A LEGO Csoport és a Formula 1 a mai napon bejelentette új, hosszútávú partnerségét, amivel céljuk,....
2024.09.19
A világszerte rohamtempóban terjeszkedő BYD felvásárolt egy német autóipari elosztóhálózatot, hogy....
2024.09.19
Szeptember 20-án, 11 órától várunk Benneteket itt, Facebook oldalunkon ÉLŐ-ben! - írja Facebook....
2024.09.19
Új, nehéz-tehergépjárművek számára kifejlesztett akkumulátortechnológiát mutatott be a CATL....
2024.09.19
Nem sikerült pontszerző helyen zárnia Hideg Ádám gokart világbajnoki ezüstérmes autóversenyzőnek a....
2024.09.19
Az alkoholfogyasztást gyakran a másik ember üveges tekintetéről lehet felismerni. A jövőben az....
2024.09.18
Kigyulladt egy autó az M3-ason, a főváros felé vezető oldalon, az 55-ös kilométernél, Hatvan....
2024.09.18
Lassan tíz éves az Alfa Romeo Giulia, korunk egyik, ha nem a legszebb szedánja, és nem hajlandó egy....
2024.09.18
A Duna emelkedő vízszintje miatt a következő napokban változik az M2-es metró és több villamos....