Az autós szaksajtóban ma már slágertéma a robotaxikkal történő incidensek és abszurd esetek boncolgatása, és ebbe a tárgykörbe visz némi színt és dilemmát az a kérdés, hogyan lehet megbüntetni egy szabálytalankodó önvezető járművet?
Az amerikai közúti közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) vizsgálatot idított Waymo vállalat ötödik generációs autonóm vezetési rendszerének (ADS) hatékonysága ügyében, mert a vállalat robotautói kéttucatnyi incidenst okoztak az Egyesült Államokban.
Az autonóm autók megbízható érzékelőktől függenek. A robotautók központi érzékelője azonban sebezhető a hackerek támadásával szemben.
A Waymo és az Uber, korábbi jogi ellenfelek és elkeseredett riválisok az autonóm járművek piacán, összefognak, hogy felgyorsítsák a vezető nélküli teherautók hétköznapi alkalmazását. A Waymo integrálja az Uber Freight vállalatot, a fuvarmegosztó cég teherautó-közvetítőjét, hogy fokozza az...
Az amerikai Waymo cég bemutatta a legújabb saját építésű, önvezető koncepcióját. Egy teljesen elektromos hajtáslánccal, tolóajtókkal és alacsony karosszériával kialakított kisbuszról van szó, amiben már kormánykerék sincs – írja a carsweek.ru.