Egy új belsőégésű motorkonstrukció került kifejlesztésre az EU-s „GasOn“ projekt keretében. Az erőforrás gázzal működik, s az előkamrás sűrítésnek köszönhetően hatásfoka 40% feletti széles működési tartományban.
Dübörög a klímaszezon, de nem mindegy hogyan klímázunk a kocsiban. Segítsünk kicsit a rendszernek egy kis odafigyeléssel!
Régi technikai dologról lesz szó, mely közel egyidős a belső égésű Otto-motorral. Ez a vízbejuttatás az égési folyamatába, először a szívócsőbe és innen a hengertérbe, vagy közvetlenül a hengertérbe. A több, mint száz éves motortörténelem alatt többször is elő-előkerült. A vízbefecskendezésű...
Csak akkor tudjuk elmagyarázni, hogy miért is fogyaszt annyit, amennyit a belső égésű motor, illetve az ezzel hajtott autó, ha tudjuk, hogy az energiát mire kell fordítani, és hogy az milyen mértékben hasznosul. Cikksorozatunkban azt vizsgáljuk, hogy valóban van-e esélye az Otto-motornak (...