Macron-törvény
Ahogy az lenni szokott, a felek persze egymásra mutogatnak: az olaszok szerint a franciák miatt nem jött létre a megállapodás, a franciák pedig az olaszokra és a Renault szövetséges Nissan-ra mutogatnak.
Ugyanakkor van közös pont is, hiszen mindkét oldalról számos forrás Bruno Le Maire-t, Emmanuel Macron pénzügyminiszterét okolja a tárgyalások kudarcba fulladásért. Állítólag a politikus az utolsó pillanatban próbálta a Nissan-t is bevonni az üzletbe, ami végül az egész megállapodás cégéhez vezetett.
A helyzet rámutat a francia autóipar egyik sajátosságára, mely szerint a politika igen nagy szerepet vállal és számos részvényt birtokol, például a Renault csoportban. Macron kampányígéretei között fontos szerepe volt annak, hogy ezeket a részesedéseket csökkenti és környezetbarát iparágakba fekteti az adófizetők pénzét.
Úgy tűnik, itt az ideje beváltani az ígéreteket.