Emmanuel Macron

Érkeznek a kínai gyártók Európába, de nem mindenki örül ennek

2022.11.22.

Egyre több kínai autógyártó érkezik Európába és kifejezetten agresszív ajánlatokkal próbálnak piacot szerezni maguknak. A vásárlók szempontjából ez jó hír is lehet, de néhány európai autógyártó nem igazán örül az új konkurenciának.

Kína és Európa a világ két legnagyobb piaca, ha elektromos járművekről van szó. Míg az európai autógyártók régóta exportálnak autókat az ázsiai országba, ahol számos gyártótelepet és vegyesvállalatot működtetnek helyi cégekkel, most fordulni látszik a trend és egyre több kínai gyártó érkezik Európába.

Az elektromobilitás lehetőségeket nyit meg ezen ázsiai gyártók előtt, akik keményen igyekeznek felismerhető és jó hírű márkákat építeni a régióban. A Nio, az XPeng, a BYD, a Great Wall Motors (GWM), a Hongqi és a BAIC csak néhány autógyártó, akik azon dolgoznak, hogy a kontinens vezetői közé kerüljenek.

Az úton egész jól haladnak, a Párizsi Autószalonon megjelenő gyártók jelentős része kínai volt és a közönség megbizonyosodhatott arról, hogy a minőséggel nincs különösebb probléma, sőt.

Ennek persze nem mindenki örül, az európai gyártók joggal félnek a kínaiak érkezésétől: „A kínai gyártókat vörös szőnyeggel fogadják Európában” – mondta Carlos Tavares, a Stellentis vezérigazgatója Párizsban újságíróknak. „Minket nem így fogadnak Kínában.”

„Ez zavaró” – mondta Laurens van den Acker, a Renault csoport tervezési igazgatója. „Európának szurkolok. Azt akarom, hogy mi vegyük át a vezetést. A kínai autógyártók előnyben vannak velünk szemben, a kínai kormány 15 éve jelentős összegeket fordít az elektromos járművek fejlesztésére.”

Mindeközben a politika sem tétlenkedik, elsősorban a francia elnök szószólója az európai protekcionizmusnak. Emmanuel Macron „Vásároljon európait törvényt” szorgalmazta, hogy megvédje a kontinens autógyártóit a kínai versennyel szemben, és válaszul az Egyesült Államok saját, ellentmondásos, a hazai termelés ösztönzésére irányuló programjára.

„Szükségünk van egy európai vásárlási törvényre, mint az amerikaiaknak, támogatást kell nyújtanunk az európai gyártóink számára” – mondta Macron. „Kína megvédi az iparát, az Egyesült Államok védi az ipart, Európa viszont teljesen nyitott.”

Az európai gyártók megvédésének módja egyelőre kérdéses, de jó esély van rá, hogy az állami támogatások köréből eshetnének ki a nem európai gyártók. Európa számos országában nyújtanak támogatást elektromos autók támogatására, ennek megvonása jelentősen megnehezítené az érkező kínaiak dolgát.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....