Genfi Autószalon
Az érzelemek diadala a racionalizmus felett. Akár így is összegezhető az Év Autója választás eredménye, ahol a "hétköznapi" kocsinak ezúttal esélye sem volt. Így lett pontazonosság a Jaguar i-Pace és az Alpine A110 között, és a zsűritagok szavazatai az előbbit tették feljebb. A Jaguárról itt írtunk, az Alpine modell gyártásának indulását itt regisztráltuk.
Jaguar elektromos SUV-ja és az Alpine A110 sportkocsi egyaránt 250 ponttal zárt, a zsűritagoktól kapott több első hellyel az előbbi modell nyert. A Jaguar azzal győzött, hogy a 60 tagú zsűriből 18 szakújságíró tette az első helyre, míg az Alpine-t csak 16. Ilyen még soha nem volt a verseny történetében, a harmadik Kia Ceed - és az első hétköznapi autó - mindössze három ponttal maradt le az első helyről.
A hézköznapiságról még annyit, hogy az egyik olvasott - de nem kifejezetten szakmai - portál is megszavaztatta előzetesen olvasóit, akik történetesen az utolsó két helyre tették a Jaguart és az Alpine-t. Ők a Ceedet hozták ki elsőnek, míg az ezüstöt egyetlen százalék különbséggel a kecskeméti Mercedes A-osztálynak adták.