járműértékesítés

Vége az amerikai álomnak: visszaestek a német prémiumgyártók az USA-ban

2019.03.03.

A pocsék január után a február sem sok örömre ad okot a német gyártóknak az USA-ban. A Volkswagen, az Audi és a Daimler is jóval kevesebb autót értékesített, mint az elmúlt év azonos időszakában – írja az automobilwoche.de.

 

A Volkswagen 25.706 autót adott el, 3,6 százalékkal kevesebbet, mint tavaly februárban. Ennél is nagyobb az Audi visszaesése, mínusz 12,2 százalék, ami 13.560 eladott autót jelent. A Mercedes februárban 21.660 autót értékesített, 12,5 százalékkal kevesebbet, mint 2018 februárjában.

A BMW nagyjából tartja formáját, 23,5 ezer autóval plusz 0,2 százalék a februári mérleg.

A Porsche sportautói viszont hasítanak. A január után a február is kiemelkedő volt, 4826 új Porsche tulajdonos lett az USA-ban, ez a stuttgarti gyártónak 10,1 százalékos növekedést jelent az elmúlt év azonos időszakához képest.

Az automobilwoche.de megjegyzi, hogy más gyártók sem lehetnek boldogok a februári adatoktól, a Toyota, a Nissan és a Fiat-Chrysler is kezd szembesülni az amerikai álom szertefoszlásával.

 

Az oldal fő támogatója