BMW 3-as
„1975 óta íródik a 3-as BMW története, amely 6 generáció során több mint 15,5 millió vásárló szimpátiáját nyerte el, és mint ilyen, a BMW Group egyik legfontosabb modellje. Az új hetedik generáció ismét példát állít a kategóriában páratlanul dinamikus vezethetőségével, merev karosszériájával, innovatív, a 2-es önvezető szintre is képes technológiájával, a BMW legújabb formatervezési filozófiája szerint. Magyarországon 2018-ban a kifutó BMW 3-as a második legnépszerűbb modell volt, így biztosak vagyunk benne, hogy a vadonatúj modell jelentősen hozzájárul majd a sikerekhez 2019-ben is” – mondta el Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója az új BMW 3-as limuzin Szekszárd mellett rendezett sajtóbemutatóján.
Az új 3-as BMW 85 milliméterrel hosszabb (4 709 milliméter), 16 milliméterrel szélesebb (1 827 milliméter) és 1 milliméterrel magasabb (1 442 milliméter) elődjénél, a 41 milliméterrel megtoldott tengelytávolság (2 851 milliméter) pedig elöl 43, míg hátul 21 milliméterrel szélesebb nyomtávokkal párosul.
Öt erőforrás már a piaci bevezetéstől
Az új BMW 3-as limuzin piaci bevezetését öt hatékony erőforrás színesíti. A paletta egy pár négyhengeres benzinmotorból és három dízelüzemű erőforrásból áll. A BMW 320i orrában egy 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor dolgozik, 100 kilométerre vetített 5,7 – 6,0 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 129 – 137 gramm* károsanyag-kibocsátás mellett. A BMW 330i motorházteteje alatt ugyanakkor a tömegtermelésben kínált BMW modellek eddigi legerősebb négyhengeres erőforrása ünnepli világpremierjét, a 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítményhez pedig 100 kilométerre vetített 5,8 – 6,1 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 132 – 139 gramm* károsanyag-kibocsátás társul.
Az új BMW 3-as limuzin motorpalettáján két négyhengeres és egy hathengeres dízelmotor is található, előbbiek a BMW 318d esetében 110 kW / 150 lóerő (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,2 – 4,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 112 – 120 gramm / km)*, illetve a BMW 320d esetében 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítménnyel (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,4 – 4,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 115 – 122 gramm / km)*. A BMW 330d meghajtásáról gondoskodó, soros hathengeres dízelmotor 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítménye 100 kilométerre vetített 4,8 – 5,2 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 128 – 136 gramm* károsanyag-kibocsátással párosul.
Az újdonság piaci bevezetéséről kezdve a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is elérhetővé válik, a BMW 320d xDrive modell képében (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 118 – 125 gramm / km)*. Az új BMW 3-as limuzin mindegyik modellváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait.
Innovatív futómű-technológia a sportosan dinamikus vezethetőség
Az új BMW 3-as limuzin járműszerkezetének és futómű-technológiájának megtervezésekor a mérnökök jó pár kompromisszum-mentes prioritást felállítottak: ilyen volt többek között a sportos vezethetőség, a vérpezsdítő agilitás, a mérnökien precíz irányíthatóság és a kiváló fékerő. Az újdonság súlypontja ezért az elődmodelléhez képest mintegy 10 milliméterrel lejjebb került, az első és a hátsó tengely közötti terhelés tökéletes egyensúlyban, 50:50 arányban oszlik el, a jármű saját tömege pedig a hasonló hajtáslánccal és felszereltségi csomaggal felvértezett elődmodellhez viszonyítva 55 kilogrammal csökkent.
A karosszériaváz, illetve a kormánymű hajszálpontos reakcióihoz és a modell menetkomfortjának fokozásához nagymértékben hozzájáruló futómű-rögzítési megoldások merevítése eközben jelentős mértékben fejlődött. A szélesebb nyomtávok az új BMW 3-as limuzin vérpezsdítő agilitására és mérnökien precíz kormányozhatóságára is jótékony hatást gyakorolnak, a kerekek nagyobb dőlésszöge pedig minden korábbinál intenzívebb keresztirányú gyorsulást tesz lehetővé. Az új BMW 320d modell légellenállási együtthatója ráadásul 0,23-ra csökkent.
A központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziója
A BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója élen jár a fedélzeti járművezérlő- és kijelzőrendszerek optimalizálása terén. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés a teljes mértékben digitális, 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és a 10,25” méretű, színes központi kijelző párosával a megjelenített tartalmakat szisztematikusan elrendezve, más-más kontextusba helyezve, személyre szabható grafikákkal jeleníti meg.
A BMW ügyfele a központi érintőképernyőn keresztül, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, a multifunkciós kormánykerék gombjaival, a BMW Gesztusvezérléssel és hangvezérléssel is aktiválhatja a különböző funkciókat.
A BMW 3-as limuzin kiskereskedelmi árlistája:
Modell |
Bruttó ár |
320i |
11 601 000,-Ft |
330i |
12 890 000,-Ft |
318d |
10 894 000,-Ft |
320d |
11 471 000,-Ft |
320d xDrive |
12 950 000,-Ft |
330d |
14 290 000,-Ft |