járműgyártás
„Már az elkövetkező héten meghozzuk a döntésünket, hogy melyik modell gyártását helyezzük Kínába” – mondta Peter, hozzátéve, hogy az X3 offroad eladási nőttek, amióta úgy döntöttek, hogy azt Ázsiában gyártják, miután megrendült a bizalom annak Egyesült Államokból való exportja iránt.
Nem tisztázott, hogy amennyiben Kínában épít több crossovert a cég, az milyen hatással lesz a BMW Egyesült Államokbeli munkahelyeire és befektetéseire a Spartanburgben működő gyártóbázisán, ami a társaság legnagyobb összeszerelő üzemének számít a világon.
„Ha a tarifák aláássák a BMW termelésének és értékesítéseinek versenyhelyzetét, a következmény egy erősen visszaesett export lehet, annak negatív hatásaival a BMW Egyesült Államokbeli beruházásainkra és a munkahelyeinkre egyaránt” – nyilatkozta a BMW szóvivője, Kenn Sparks.
A BMW jelenleg az X3, X4, X5, X6 és X7-es crossovereket gyártja a Dél-Karolinai Spartanburgben, de a kereskedelmi vita Kínával nyomás alá helyezte a német autógyártót, hogy az olyan nagy volumenben értékesített modellek gyártását, mint X5-ös, Kínába vigye, melyen annak amerikai importja esetén a jelenlegi adó mértéke 40 százalék.
A BMW az idén korábban már leállította az X3 USA-ból Kínába történő exportját a fokozódó kereskedelmi háború miatt, s költöztette e termelést a Dél-Afrikában lévő rosslyni üzembe, valamint a kínai Senjangba.
Októberben jelentette be a német cég, hogy 4,2 milliárd dollárt költene arra, hogy átvegye az irányítást kínai vegyesvállalatánál. A lépés célja, hogy a termelés mind nagyobb része kerüljön Kínába, segítve a profit megvédését a kereskedelmi háború közepette.
A spartanburgi üzemben tavaly több mint 370 ezer crossover készült, melyből 270 ezernél nagyobb mennyiséget exportáltak Kínába és más globális piacra. A várakozások szerint az idei termelés volumene megegyezik az elmúlt évivel.
Ebben az üzemben készül a cég új X7 zászlóshajója, melynek gyártása decemberben indul.
Fordítás: Lehőcz Rudolf