Toyota
A Toyota 1966 novemberében nyitotta meg új gyárát az Aichi tartományban található Takaokában; az üzemet kifejezetten a Corolla gyártására építették. A vállalat két évvel később – a helyi piacra szánt járművekre helyezve a hangsúlyt – Ausztráliában és Malajziában is megkezdte a gyártást. 1965 és 1968 között a Toyota több mint kétszeresére, 480 ezerről több mint 1,1 millió darabra növelte éves gyártási kapacitását, ami világosan jelzi, milyen jelentős mértékben járult hozzá a Corolla a vállalat növekedéséhez.
A világ 15 üzemében gyártott Corolla összesített értékesítési eredménye a 76 év alatt eladott Toyota autók egyötödét teszi ki.
A Corolla észak-amerikai exportja 1968-ban vette kezdetét, s a gyors értékesítési sikereknek köszönhetően a modell összesített globális eladásai mindössze négy éven belül elérték az 1 milliós darabszámot. 1997-ben a Corolla megkapta a világ legkelendőbb autójának címét, mivel az összesített globális értékesítés eredménye meghaladta a 22,65 millió darabot. 2002 óta minden évben egymilliónál több kelt el a modellből; tavaly a világ több mint 150 piacán összesen 3.180 Corolla kelt el – naponta.
Az új, jelentős mérföldkő elérésével kapcsolatban Shinichi Yasui, a Corolla főmérnöke így nyilatkozott: “Úgy érzem, mintha ezt az autót a világ különböző tájain élő emberek megbecsülése táplálta volna. Nagyon büszke vagyok arra, hogy ehhez én is hozzájárulhattam, és rendkívül hálás vagyok mindenkinek, akik megvásárolták és megszerették Corollájukat. A Corolla sikerének kulcsa, hogy az újabb és újabb modellgenerációk fejlesztői következetesen tartották magukat Tatsuo Hasegawa eredeti fejlesztési alapelvéhez: olyan autót kell alkotnunk, ami a világ minden táján örömöt nyújt és kellemes közérzetet biztosít az emberek számára.”
A Corollát eredetileg arra tervezték a ’60-as évek közepe táján, hogy megfeleljen a munkahelyükre ingázó japánok megváltozott igényeinek. Tatsuo Hasegawa főmérnökben ekkoriban tudatosult, hogy a japán ipar növekedésével párhuzamosan a dolgozók munkába járásának időtartama is megnőtt. Egyre nagyobb igény támadt a személyes használatú járművek iránt, s ez az alapötlet vezette Hasegawát az első Corolla koncepciójának felvázolásához, és az azóta is érvényes alapelv megfogalmazásához: az autókat mindig, minden piacon a vásárlói igényeknek megfelelően kell továbbfejleszteni és tervezni.
Amikor az első Corolla legördült a gyártósorról, sok alapvető biztonsági eszköz még extrának számított. Az idők során – a családok igényeinek változását látva – a Toyota úgy döntött, hogy e berendezéseket alapfelszereltségként kínálja. A Toyota eltökélten törekedett a minél jobb minőség elérésére, és folyamatosan bővítette az elérhető árú Corollák alapfelszereltségét, így ez az autó minden más márkánál népszerűbbé vált a családos vásárlók körében.
A megújulásra mindig kész, a műszaki és minőségi fejlődés jelképévé vált Corolla tökéletesen megtestesíti a Toyota elkötelezettségét, hogy egyre jobb, a vásárlók igényeit tökéletesen kielégítő autókat készítsen.
Tudjon meg többet: http://www.toyota-global.com/showroom/vehicle_heritage/corolla/
Háttérinformáció 1: A Corolla jelenlegi gyártólétesítményei
Vállalat neve, ország |
A Corolla gyártásának kezdete |
Takaoka Plant (TMC), Japán |
1966 november |
Toyota Motor Thailand Co., Ltd (TMT), Thaiföld |
1972 augusztus |
Toyota South Africa Motor (Pty) Ltd. (TSAM), Dél-Afrika |
1975 május |
Toyota de Venezuela C.A. (TDV), Venezuela |
1986 április |
Toyota Motor Manufacturing Canada Inc. (TMMC), Kanada |
1988 november |
Indus Motor Company Ltd. (IMC), Pakisztán |
1993 március |
Toyota Motor Manufacturing Turkey Inc. (TMMT), Törökország |
1994 szeptember* |
Toyota Motor Vietnam Co. Ltd. (TMV), Vietnám |
1996 szeptember |
Toyota do Brasil LTDA. (TDB), Brazília |
1998 szeptember |
Kuozui Motor Ltd., Tajvan |
2001 március |
Toyota Kirloskar Motor Private Ltd. (TKM), India |
2003 február |
Tianjin FAW Toyota Motor Co., Ltd. (TFTM) Kína (két helyszín) |
2004 május |
Toyota Motor Manufacturing Mississippi Inc. (TMMMS), USA |
2011 október |
Miyagi Ohira Plant, Toyota Motor East Japan, Inc, Japán |
2012 május |
*A Corolla gyártása 2007 februárja és 2013 júniusa között szünetelt; a Corolla 11. modellgenerációjának gyártása 2013. június 17-én kezdődött meg |
Háttérinformáció 2: A Corolla története
Év |
Hónap |
A legfontosabb események |
1966 |
Szept. |
A Toyota City-ben működő Takaoka Üzem gyártósoráról legördül az első Corolla |
Nov. |
- Japánban a Toyota Publica márkakereskedői megkezdik a négyfokozatú sebességváltóval, a padlón elhelyezett váltókarral szerelt, kétajtós szedán változat forgalmazását; Tokióban az alapváltozat ára 432.000 jen, a deluxe modellváltozaté padig 495.00 jen - Az Ausztráliába irányuló export kezdete |
|
1967 |
Máj. |
A kínálatban megjelenik a négyajtós szedán és a kishaszonjármű |
1968 |
Febr. |
Malajziában, az Assembly Services Sdn. Bhd. (ASSB) üzemében megkezdődik a tengeren túli gyártás |
Ápr. |
Az USA-ba irányuló export kezdete |
|
Máj. |
A Kanadába irányuló export kezdete |
|
Júl. |
A jelenleg Toyota Motor Corporation Australia Ltd. (TMCA) néven ismert vállalatnál megkezdődik a gyártás |
|
1969 |
Márc. |
A Toyota Publica egyik kereskedőlánca Toyota Corollára változtatja a modellnevet |
- |
Megkezdődik Japán legkelendőbb autójának 33 éves sikertörténete |
|
1970 |
Máj. |
A második modellgeneráció bemutatása |
- |
Az egymilliomodik Corolla értékesítése |
|
1972 |
Aug. |
A Toyota Motor Thailand Co., Ltd. üzemében megkezdődik a gyártás |
1973 |
Febr. |
A Toyota Ireland (TI) üzemében megkezdődik a gyártás |
1974 |
Ápr. |
A harmadik modellgeneráció bemutatása |
1975 |
Máj. |
A Toyota South Africa Motor (Pty) Ltd. üzemében megkezdődik a gyártás |
1976 |
- |
Az ötmilliomodik Corolla értékesítése |
1979 |
Márc. |
A negyedik modellgeneráció bemutatása |
1981 |
Dec. |
A TI üzemében véget ér a gyártás |
1982 |
- |
A 10 milliomodik Corolla értékesítése |
1983 |
Máj. |
Az ötödik modellgeneráció bemutatása |
1986 |
Ápr. |
A jelenleg Toyota de Venezuela C.A. néven ismert vállalatnál megkezdődik a gyártás |
Szept. |
Az amerikai New United Motor Manufacturing, Inc. (NUMMI) üzemében megkezdődik a Corolla FX gyártása |
|
1987 |
Máj. |
A hatodik modellgeneráció bemutatása |
1988 |
Nov. |
A Toyota Motor Manufacturing Canada Inc. üzemében megkezdődik a gyártás |
1989 |
Okt. |
A Toyota Motor Philippines Corp. üzemében megkezdődik a gyártás |
- |
A 15 milliomodik Corolla értékesítése |
|
1991 |
Jún. |
A hetedik modellgeneráció bemutatása |
1993 |
Márc. |
A pakisztáni Indus Motor Company Ltd. üzemében megkezdődik a gyártás |
1994 |
Szept. |
- A 20 milliomodik Corolla értékesítése - A jelenleg Toyota Motor Manufacturing Turkey Inc. (TMMT) néven ismert vállalatnál megkezdődik a gyártás |
1995 |
Máj. |
A nyolcadik modellgeneráció bemutatása |
1996 |
Szept. |
A Toyota Motor Vietnam Co. Ltd. üzemében megkezdődik a gyártás |
Dec. |
A TMMT üzemében véget ér a gyártás |
|
1998 |
Márc. |
A PT. Toyota Motor Manufacturing Indonesia (TMMIN) üzemében megkezdődik a gyártás |
Aug. |
A Toyota do Brasil Ltda. vállalat Indaiatuba üzemében megkezdődik a gyártás |
|
Szept. |
A Toyota Motor Manufacturing (U.K.) Ltd. üzemében megkezdődik a Corolla liftback változat gyártása |
|
1999 |
Júl. |
A TMCA üzemében véget ér a gyártás |
2000 |
Aug. |
A kilencedik modellgeneráció bemutatása |
- |
A 25 milliomodik Corolla értékesítése |
|
2001 |
Márc. |
A tajvani Kuozui Motor Ltd. üzemében megkezdődik a gyártás |
2003 |
Jan. |
Az indiai Kirloskar Motor Private Ltd. üzemében megkezdődik a gyártás |
Okt. |
A TMMIN üzemében véget ér a gyártás |
|
2004 |
Febr. |
A kínai Tianjin FAW Toyota Motor Co., Ltd. vállalat (TFTM’s) Xiqing üzemében megkezdődik a gyártás |
2005 |
- |
A 30 milliomodik Corolla értékesítése |
2006 |
Okt. |
A tizedik modellgeneráció bemutatása |
Dec. |
A TMUK üzemében véget ér a gyártás |
|
2007 |
Máj.. |
A kínai TFTM vállalat TEDA üzemében megkezdődik a gyártás |
Aug. |
Az ASSB üzemében véget ér a gyártás |
|
Dec. |
A TMP üzemében véget ér a gyártás |
|
2009 |
- |
A 35 milliomodik Corolla értékesítése |
2010 |
Ápr. |
A NUMMI üzemében véget ér a gyártás |
2011 |
Okt. |
Az amerikai Toyota Motor Manufacturing, Mississippi Inc. üzemében megkezdődik a gyártás |
2012 |
Máj. |
- Miyagi prefektúrában, a jelenleg Toyota Motor East Japan, Inc. néven ismert vállalat Ohira üzemében megkezdődik a gyártás - A tizenegyedik modellgeneráció bemutatása - A kínai Sichuan FAW Toyota Motor Co., Ltd. vállalat (SFTM’s) Changchun üzemében megkezdődik a gyártás |
2013 |
Jún. |
A TMMT üzemében megkezdődik a gyártás |
Júl. |
- A 40 milliomodik Corolla értékesítése - Az SFTM üzemében véget ér a gyártás |
MEGJEGYZÉS: A “Corolla” az alábbi listán felsorolt, Corolla név alatt forgalmazott járműveket jelenti. A jelenleg is forgalmazott modellek nevét kiemeléssel jelöltük.
Japán piac: Corolla Axio, Corolla Fielder, Corolla Rumion, Corolla sedan, Corolla van, Corolla coupé, Corolla Levin, Corolla Hardtop, Corolla Liftback, Corolla wagon, Corolla FX, Corolla Ceres, Corolla Spacio, Corolla Runx
Japánon kívüli piacok: Corolla (sedan, wagon, hatchback), Corolla EX, Corolla Altis, Corolla Millenium, Corolla Verso, Corolla Matrix