ICDP
Az ICDP legfrissebb, június 29-én publikált hírlevele kedves felütéssel indít a tagok irányába: „Mielőtt a tengerpart felé veszed az irányt, még figyelmedbe ajánljuk az újautó finanszírozásról szóló webináriumunkat, és bepakoláskor ne feledkezzünk meg a remek nyári szakmai olvasmánynak számító, letölthető ICDP kutatási anyagokról sem.”
Ha már oly sokat tárgyaltuk itt az Autószektoron az autókereskedések online jelenlétének jó gyakorlatait, mi magunk is kipróbáltuk, vajon a Tesla hogyan alkalmazza ezt, az ICDP „fejesei” milyen gyorsan tudnának bejelentkezni mondjuk egy tesztvezetésre. Az eredmény: kb. 3 kattintással. Ugye emlékszünk az online kutatások következtetéseire? Ez az eredmény ma még lenyűgöző, de holnap már alapvető elvárás lesz.
A Tesla oldalán egy szempillantás alatt rátalálni az új Solihull-i szalonra, és szinte „kiveri” az érdeklődő szemét a tesztvezetés lehetősége (forrás: tesla.com)
Hozzánk hasonlóan gondolkodott az ICDP menedzsmentje is, így amikor megnyílt a szalon a szomszédban lévő Touchwood Bevásárlóközpontban, Andrew, Gareth és Lucy fogták magukat, autóba pattantak, és elgurultak megnézni, hogyan is alkalmazza a Tesla azokat a fogásokat, amiket az ICDP kutat, fejleszt, és igyekszik az autóipari szereplők szájába rágni. Le voltak nyűgözve attól amit tapasztaltak. A Tesla ésszel kezdett, nem sok-sok ezer négyzetméteren, hanem csak egy pláza üzlethelyiségnyi helyen, ami untig elég ahhoz, hogy kipróbálják magukat ezen a helyen, és többet megtudjanak a potenciális vásárlók helyi szintű igényeiről. Most is éppen két autó feszít a placcon, az élmény pedig a rengeteg interaktív kijelzővel válik teljessé… élménnyé. Ha már ott voltak, a szakértők – felfedve kilétüket – örömmel üdvözölték a Tesla munkatársait, és rögtön szakmáztak is egy kicsit, összeraktak egy közös bemutatkozó anyagot, amit bármelyik ICDP tag a kezébe vehet, aki éppen Solihullban jár. A kollégák figyelemmel fogják kísérni az új kereskedés működését, és beszámolnak majd nekünk a fejleményekről.
A maga futurisztikus módján mégis egyszerű, és éppen a logikus megvalósítása miatt egyben nagyszerű a Tesla vadonatúj, ICDP tőszomszédságában található autószalonja (forrás: solihullbid.co.uk)
A finanszírozás szerepe az újautó értékesítésben címmel tartott webináriumot az érdeklődő szakmai közönségnek július 5-én az ICDP. A téma talán aktuálisabb mint valaha, hiszen az elmúlt két évtizedben a finanszírozási konstrukció keretében vásárolt járművek száma ugrásszerű emelkedést mutat. Alapvetően mindig az a fontos, hogy a kiszemelt autó így vagy úgy, de megfizethetőnek tűnjön a vásárló szemében. De vajon a finanszírozási konstrukciók jelentik az egyetlen megoldást? Milyen szerepe lehet ezeknek a jövőben a gépjármű értékesítés piacán? A webinárium a jelenlegi helyzet elemzésével kezdett, melyet számos releváns statisztikai adattal támasztották alá, így a résztvevők képet kaptak a legfontosabb európai piacok finanszírozott újautó értékesítési trendjeiről. Ezek után került sor a vásárlói attitűdök feltérképezésére, vagyis annak elemzésére, hogyan viszonyulnak a vevők a finanszírozási konstrukciókhoz, mivel lehet elnyerni a kegyeiket, és milyen szempontokat tartanak fontosnak a vásárlás során. Ehhez segítséget nyújtott az ICDP 2015-ös átfogó elemzése, melynek eredményeit ezúttal ebből az aspektusból vizsgálták a szakemberek. Amint felkerül az összefoglaló, az Autószektor hasábjain is megosztjuk a nagyérdeművel.
Időszerűbb mint valaha – a vásárlók élnek vele, de vajon mi lesz a jövője a gépjármű finanszírozási konstrukcióknak? (forrás: ICDP.net)