ICDP

Zsúfolt a nyár

2016.07.24.

Azt már megszokhattuk, hogy az autóipari kutatásokkal foglalkozó ICDP nemzetközi kutatócsoport soha nem unatkozik, de ezen nyáron saját bevallásuk szerint is van mit tenniük. „Zsúfolt időszak” címmel adták ki legújabb hírlevelüket, melyben beszámolnak a nyári találkozóról, melynek előadásait már mi is elkezdtük feldolgozni, szó van egy július 5-i webináriumról, melyben a gépjármű finanszírozás egyes kérdéseit veszik górcső alá, és egy Tesla autószalon megnyitásáról is örömmel írnak. Naná, hiszen az ICDP főhadiszállásától néhány mérföldre létesült, felvértezve a kutatócsoport által javasolt „jó gyakorlatokkal”.

Az ICDP legfrissebb, június 29-én publikált hírlevele kedves felütéssel indít a tagok irányába: „Mielőtt a tengerpart felé veszed az irányt, még figyelmedbe ajánljuk az újautó finanszírozásról szóló webináriumunkat, és bepakoláskor ne feledkezzünk meg a remek nyári szakmai olvasmánynak számító, letölthető ICDP kutatási anyagokról sem.”

Ha már oly sokat tárgyaltuk itt az Autószektoron az autókereskedések online jelenlétének jó gyakorlatait, mi magunk is kipróbáltuk, vajon a Tesla hogyan alkalmazza ezt, az ICDP „fejesei” milyen gyorsan tudnának bejelentkezni mondjuk egy tesztvezetésre. Az eredmény: kb. 3 kattintással. Ugye emlékszünk az online kutatások következtetéseire? Ez az eredmény ma még lenyűgöző, de holnap már alapvető elvárás lesz.

A Tesla oldalán egy szempillantás alatt rátalálni az új Solihull-i szalonra, és szinte „kiveri” az érdeklődő szemét a tesztvezetés lehetősége (forrás: tesla.com)

Hozzánk hasonlóan gondolkodott az ICDP menedzsmentje is, így amikor megnyílt a szalon a szomszédban lévő Touchwood Bevásárlóközpontban, Andrew, Gareth és Lucy fogták magukat, autóba pattantak, és elgurultak megnézni, hogyan is alkalmazza a Tesla azokat a fogásokat, amiket az ICDP kutat, fejleszt, és igyekszik az autóipari szereplők szájába rágni. Le voltak nyűgözve attól amit tapasztaltak. A Tesla ésszel kezdett, nem sok-sok ezer négyzetméteren, hanem csak egy pláza üzlethelyiségnyi helyen, ami untig elég ahhoz, hogy kipróbálják magukat ezen a helyen, és többet megtudjanak a potenciális vásárlók helyi szintű igényeiről. Most is éppen két autó feszít a placcon, az élmény pedig a rengeteg interaktív kijelzővel válik teljessé… élménnyé. Ha már ott voltak, a szakértők – felfedve kilétüket – örömmel üdvözölték a Tesla munkatársait, és rögtön szakmáztak is egy kicsit, összeraktak egy közös bemutatkozó anyagot, amit bármelyik ICDP tag a kezébe vehet, aki éppen Solihullban jár. A kollégák figyelemmel fogják kísérni az új kereskedés működését, és beszámolnak majd nekünk a fejleményekről.

A maga futurisztikus módján mégis egyszerű, és éppen a logikus megvalósítása miatt egyben nagyszerű a Tesla vadonatúj, ICDP tőszomszédságában található autószalonja (forrás: solihullbid.co.uk)

A finanszírozás szerepe az újautó értékesítésben címmel tartott webináriumot az érdeklődő szakmai közönségnek július 5-én az ICDP. A téma talán aktuálisabb mint valaha, hiszen az elmúlt két évtizedben a finanszírozási konstrukció keretében vásárolt járművek száma ugrásszerű emelkedést mutat. Alapvetően mindig az a fontos, hogy a kiszemelt autó így vagy úgy, de megfizethetőnek tűnjön a vásárló szemében. De vajon a finanszírozási konstrukciók jelentik az egyetlen megoldást? Milyen szerepe lehet ezeknek a jövőben a gépjármű értékesítés piacán? A webinárium a jelenlegi helyzet elemzésével kezdett, melyet számos releváns statisztikai adattal támasztották alá, így a résztvevők képet kaptak a legfontosabb európai piacok finanszírozott újautó értékesítési trendjeiről. Ezek után került sor a vásárlói attitűdök feltérképezésére, vagyis annak elemzésére, hogyan viszonyulnak a vevők a finanszírozási konstrukciókhoz, mivel lehet elnyerni a kegyeiket, és milyen szempontokat tartanak fontosnak a vásárlás során. Ehhez segítséget nyújtott az ICDP 2015-ös átfogó elemzése, melynek eredményeit ezúttal ebből az aspektusból vizsgálták a szakemberek. Amint felkerül az összefoglaló, az Autószektor hasábjain is megosztjuk a nagyérdeművel.

Időszerűbb mint valaha – a vásárlók élnek vele, de vajon mi lesz a jövője a gépjármű finanszírozási konstrukcióknak? (forrás: ICDP.net)

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.10.27
Minden út a Rimac és Porsche márkához vezet. Jó, van még néhány hiperszupergép, itt épp egy....
2021.10.27
A két dobozos típus nem más, mint a hasonló Opel, Peugeot, Citroen, és Toyota modellek....
2021.10.27
Műszaki mentés miatt teljes az útlezárás az M43-as autópálya Szeged felé vezető oldalán, Kövegy....
2021.10.27
A sárga Zonda C12S Prága közelében, egy kanyargós országúton csúszott az árokba. ..
2021.10.27
Több mint öt órán át tartott az oltás, mert az akkumulátor többször újra kigyulladt. ..
2021.10.27
Az egykori Issigonis féle Mini Morris homokfutó változata, a Moke jövő év elejétől már kizárólag....
2021.10.27
Elemzők által vártnál kisebb negyedéves nyereségről jelentett a Hyundai Motor Co. dél-koreai ....
2021.10.27
A HUMDA Zrt. Zöld Busz Mintaprojektben új, elektromos meghajtású csuklós busz tesztelésére nyílik....
2021.10.27
A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) minden utasnak a maszk viselését....
2021.10.27
Nyolc kategóriában lehet jelentkezni november 1. éjfélig a HUMDA Startup Programra, amelyet olyan....