Bombardier
Kanadában a villamos energia nagy részét vízi erőművekkel állítják elő, a Bombardier pedig haladni akart a korral, ezért benzin helyett valami alternatív meghajtást keresett a koncepció motoros szánja számára, a választásuk pedig végül a hidrogénre esett.
A bonyolult hidrogéncella helyett a kanadai mérnökök azonban egyszerűen csak módosították a 888 köbcentiméteres, kéthengeres robbanómotorjukat, így az most már hidrogénüzemben 144 lóerő leadására képes, miközben a levegőbe már nem széndioxidot, hanem csak vízgőzt ereget.
A hidrogént hasonló, közepes méretű tartályban tárolják, mint egy búvárpalack, melyet védett helyre az ülés mögé helyeztek el.
A formai megoldásait tekintve a jéghegyek éles széleire, tiszta felületeire utaló Wemotaci a cég mérnökei szerint így ugyanolyan erős, gyors, biztonságos és jól használható, mint egy hagyományos benzin motoros szán, miközben nem szennyezi a környezetét, sőt ráadásul a kipufogógázának sincs olyan kellemetlen illata, mint a benzines társainak.