Volvo hírek

A Volvo is leválasztotta az oroszokat a szoftveres kiszolgálásról

2023.11.03.

A Volvo hivatalosan bejelentette, hogy hozzáférhetetlenné tette szoftveres szolgáltatásait az orosz márkaszervizeket és az ügyfeleket számára. A svédországi konszern ezzel követte több más nyugati márka gyakorlatát.

A Volvo az autonews.ru autós portál megkeresésére tájékoztatott a megvonásról. Az írta, hogy a márka hozzáférhetetlenné tette oroszországi ügyfelei számára a Volvo Cars mobilszolgáltatást, az autókereskedőkkel való információcserére vonatkozó műszaki tervdokumentációt, valamint a komplex VIDA alkalmazást, amellyel diagnosztizálhatók a járművek meghibásodásai és frissíthető a szoftverük.

Az ügyféltámogatás megszüntetését a Volvo az Európai Unió oroszellenes szankcióknak való megfeleléssel indokolta. A korlátozások minden olyan Volvo gépkocsit érintenek, amelyet Oroszországban hoztak forgalomba. A márka akkor sem nyújthat számukra garanciás támogatást, ha a tulajdonosaik külföldön tartózkodnak velük.

A Mercedes-Benz, a BMW és az Audi három-hány hónapja jelentette be, hogy leválasztotta az orosz ügyfeleket a szoftveres kiszolgálásról. Emiatt számos gonddal szembesülnek a márkaszervizek. Nem jutnak hozzá például gépkocsik vezérlőrendszeréhez és diagnosztikájához szükséges szoftverfrissítésekhez, problémák merülnek fel különféle elektronikai egységek, a sebességváltó, a parkolóérzékelők beállításával, de az autótörténet felhőalapú lekérdezése – kilométeróra-állás, utolsó javítás vagy karbantartás stb. - is lehetetlenné válik, nem is beszélve arról, hogy kulcsmásolatot sem lehet igényelni.

Jogi szakértők szerint a szoftverek letiltása lényegében a vásárlók becsapását jelenti, hiszen amikor megvásárolták az autójukat, azzal együtt szolgáltatásként megvették a karbantartást és rendszerfrissítéseket is. A kereskedők azonban nem sietnek perelni az autógyártókat, nem akarják, hogy pereskedés miatt megromoljon a kapcsolatuk velük, és azt remélik, hogy az európai márkák még visszatérnek Oroszországba, amint normalizálódik a politikai helyzet.

Orosz szakportálok korábban arról írtak, hogy a márkaszervizek alternatív csatornákon próbálnak hozzáférni a márkás szoftverekhez. Ez azzal jár, hogy a programfrissítésekben vannak ugyan késések, de ez állítólag nem befolyásolja a külföldi autók karbantartásának minőségét. A márkakereskedők valóban elektronikus szervizkönyv nélkül maradtak, de az autótörténet sokszor rekonstruálható a korábbi megrendelések és karbantartások alapján.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.27
A példátlan ütemű technológiai fejlődés és a mesterséges intelligencia korában a jövőbiztos tudás....
2025.01.27
Két hazai nagyvárossal közösen pályázott az egyetem döntéstámogató megoldások fejlesztésére. ..
2025.01.27
A KDH ( Kereszténydemokrata Mozgalom) képviselőcsoportja azt szeretné elérni, hogy a....
2025.01.27
A légszennyezettségi mérések szerint a bécsi levegő tisztasága az utóbbi évek legjobb eredményeit....
2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....