Volvo hírek
A Volvo az autonews.ru autós portál megkeresésére tájékoztatott a megvonásról. Az írta, hogy a márka hozzáférhetetlenné tette oroszországi ügyfelei számára a Volvo Cars mobilszolgáltatást, az autókereskedőkkel való információcserére vonatkozó műszaki tervdokumentációt, valamint a komplex VIDA alkalmazást, amellyel diagnosztizálhatók a járművek meghibásodásai és frissíthető a szoftverük.
Az ügyféltámogatás megszüntetését a Volvo az Európai Unió oroszellenes szankcióknak való megfeleléssel indokolta. A korlátozások minden olyan Volvo gépkocsit érintenek, amelyet Oroszországban hoztak forgalomba. A márka akkor sem nyújthat számukra garanciás támogatást, ha a tulajdonosaik külföldön tartózkodnak velük.
A Mercedes-Benz, a BMW és az Audi három-hány hónapja jelentette be, hogy leválasztotta az orosz ügyfeleket a szoftveres kiszolgálásról. Emiatt számos gonddal szembesülnek a márkaszervizek. Nem jutnak hozzá például gépkocsik vezérlőrendszeréhez és diagnosztikájához szükséges szoftverfrissítésekhez, problémák merülnek fel különféle elektronikai egységek, a sebességváltó, a parkolóérzékelők beállításával, de az autótörténet felhőalapú lekérdezése – kilométeróra-állás, utolsó javítás vagy karbantartás stb. - is lehetetlenné válik, nem is beszélve arról, hogy kulcsmásolatot sem lehet igényelni.
Jogi szakértők szerint a szoftverek letiltása lényegében a vásárlók becsapását jelenti, hiszen amikor megvásárolták az autójukat, azzal együtt szolgáltatásként megvették a karbantartást és rendszerfrissítéseket is. A kereskedők azonban nem sietnek perelni az autógyártókat, nem akarják, hogy pereskedés miatt megromoljon a kapcsolatuk velük, és azt remélik, hogy az európai márkák még visszatérnek Oroszországba, amint normalizálódik a politikai helyzet.
Orosz szakportálok korábban arról írtak, hogy a márkaszervizek alternatív csatornákon próbálnak hozzáférni a márkás szoftverekhez. Ez azzal jár, hogy a programfrissítésekben vannak ugyan késések, de ez állítólag nem befolyásolja a külföldi autók karbantartásának minőségét. A márkakereskedők valóban elektronikus szervizkönyv nélkül maradtak, de az autótörténet sokszor rekonstruálható a korábbi megrendelések és karbantartások alapján.