e-mobilitás
Szerző: Heimer György
A legfontosabb célok egyike, hogy a svéd akkuspecialista Northvolt céggel együttműködve az évtized végére elérjék az 1000 Wh/liter energiasűrűséget az e-autók hajtására szolgáló akkumulátorokban, s ennek eredményeként egyszeri feltöltéssel 1000 kilométerre nőhet a hatótáv.
Hakan Samuelsson, a svéd autógyár vezérigazgatója
Másrészt azt is reális célnak tekintik, hogy az évtized felére megfelezhetik az akkumulátorok töltési idejét, ugyanakkor megjelenjen a kétirányú töltési funkció, legelőször az XC90 utódmodelljében. Ilyen formán a felhasználók visszatölthetik az akkumulátorokban tárolt fölös energiát a közszolgáltató hálózatokba – többi közt azért, hogy csúcsidőn kívüli, olcsóbb árammal töltsék fel autóikat. A Tech Moment rendezvényen tág teret szenteltek annak a témának is, hogy az NVIDIA és a Google világcégek bevonásával a Volvo saját maga kívánja fejleszteni autóinak szoftverét, miután a klasszikus autóipari értékek helyett a szoftveres funkciók és szolgáltatások válnak meghatározóvá.
Így az újgenerációs modellekben a saját fejlesztésű operációs rendszert, a VolvoCars.OS szoftvert alkalmazzák majd. E technikával többi között lehetővé válnak a vezeték nélküli szoftverfrissítések a jármű teljes élettartamában. A VolvoCars.OS ugyanakkor egyfajta felettes rendszer: egyetlen összefüggő, egységes szoftverrendszerben foglalja össze a vállalat különféle fedélzeti, illetve a felhőben futó operációs rendszereit.
A Volvo hangsúlyozza: a villamosítás jóval többet jelent a hajtáslánc módosításánál, az valójában egyfajta paradigmaváltás. Ezt példázza, hogy a belső égésű motorral járó mechanikus szerkezet eltűnése lehetővé teszi az autó arányainak tökéletesítését. Egy csapásra nőhet meg a helykínálat és tökéletesedhet tovább a Volvo számára olyan fontos érték, mint a járműbiztonság.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!