Volkswagen

A Volkswagen üléshuzat, ami úgy néz ki, mint egy télikabát

2024.10.06.

Csak le kell húzni a közepén lévő cipzárt, és máris egy teljesen új üléshuzat tárul a szemünk elé.

Aki jártas az autók világában, az biztosan hallott már a GTI Találkozóról. Ez egy olyan rendezvény, amelyet a sportos, kompakt modellek rajongóinak szenteltek. Ez a hagyomány az 1980-as évek elejére nyúlik vissza, amikor is a találkozó először került megrendezésre Wörthersee-ben, majd 2024-ben Wolfsburgba költöztették az eseményt. A Volkswagen most hasonló hagyományt próbál teremteni a teljesen elektromos ID.3 GTX számára az ID Találkozóval a svájci Locarnóban. Az idei évre egy olyan egyedi autót épített, amely a kétféle ferdehátú autótípus ötvözete.

Ez az ID.3 GTX Fire+Ice a második generációs Golf Fire and Ice előtt tiszteleg, amelyből 16 700 darab készült. A nagy érdeklődésre való tekintettel a VW-nek az eredeti 10 000 darabos sorozathoz képest meg kellett hosszabbítania a gyártást. Az 1990-es évekbeli különkiadást többféle változatban árulták, az egyik a GTI alapjaira épült. Az eredetihez hasonlóan az EV is az autógyártó és a müncheni székhelyű Bogner divatmárka közös munkája.

Bár a különleges, háromrétegű fényezés az autó külső megjelenésének fénypontja, valami más is felkeltheti az érdeklődők figyelmét. Betekintve a modell beltérbe, úgy tűnik, mintha az anyósülésekbe gyárilag kabátokat építettek volna be. Az ülés közepén található cipzárakat lehúzva ugyanis másfajta kárpitozás tárul elénk, amely a Golf Fire and Ice évtizedekkel ezelőtti anyagára emlékeztet. A kabátokba öltöztetett ülések jelentik messze a legmenőbb részét a belső térnek, mivel a többi a szokásos ID.3-as felszereltség: egy nagy táblagép lóg ki a műszerfalból, ami a lehető legminimálisabb számú kapcsolóval van ellátva.

A VW megpróbált újítani egy kicsit a szokásos formulán azzal, hogy a gázpedálra és a fékpedálra tűz és jég logókat helyezett. A normál ID.3-on play és pause ikonok vannak. A tűz és jég témát a piros és kék árnyalatok kombinációja, valamint a lézergravírozott „Fire + Ice” felirat hangsúlyozza az egész utastérben. Ez az ID.3 GTX egyedi autó marad, mivel nem terveznek limitált szériás különkiadást.

Ez a nem éppen amerikai igényekre szabott ID.3 nem biztos, hogy megéri a második generációt, mivel a VW már most utalásokat tesz arra, hogy a kizárólag elektromos meghajtású Golf Mk9 veszi át a helyét a kínálatban. A sors iróniája, hogy az ID.3 néhány évvel ezelőtt váltotta fel az e-Golfot.

Kai Grünitz, a vállalat műszaki fejlesztési főnöke az év elején azt nyilatkozta: ”Elkezdtünk dolgozni egy teljesen elektromos Golfon. Konkrét elképzeléseink vannak arról, hogyan fog kinézni, de meglátjuk, hogyan alakul a piac”.

Míg a következő generációs Golf várhatóan az évtized vége felé érkezik, a jelenlegi gázüzemű modell 2035-ig maradhat. Ha ez megtörténik, a VW több évig két különböző generációs Golfot fog értékesíteni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.10.06
Csak le kell húzni a közepén lévő cipzárt, és máris egy teljesen új üléshuzat tárul a szemünk elé. ..
2024.10.06
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Önérzet. ..
2024.10.06
Szokatlan partnerek a történelmi márkánál.   ..
2024.10.06
Fokozott rendőri és ellenőri jelenléttel folytatódott a fővárosi járatellenőrzés: a Budapesti....
2024.10.06
A Balassagyarmati Járási Ügyészség közlekedés biztonsága ellen gondatlanságból elkövetett vétség....
2024.10.06
A Seal 06 GT komoly fejlesztéseket kínál a ferdehátúkat preferáló vásárlóknak.  ..
2024.10.06
Október 1-jétől is marad a 10 százalékkal magasabb, nyári tarifa a horvát autópályákon –....
2024.10.06
Mivel két éve nem talál legyőzőre az utcai sportkocsik között, tovább faragtak vele a köridőből,....
2024.10.06
Egy szakértő szerint életveszélyes volt a verekedés, de a vezetés közben telefonnal videózó....
2024.10.06
A Mátrix és a John Wick mozifilmekből ismert 60 éves hollywoodi sztárról sokan tudják, hogy szereti....