Volkswagen
Aki jártas az autók világában, az biztosan hallott már a GTI Találkozóról. Ez egy olyan rendezvény, amelyet a sportos, kompakt modellek rajongóinak szenteltek. Ez a hagyomány az 1980-as évek elejére nyúlik vissza, amikor is a találkozó először került megrendezésre Wörthersee-ben, majd 2024-ben Wolfsburgba költöztették az eseményt. A Volkswagen most hasonló hagyományt próbál teremteni a teljesen elektromos ID.3 GTX számára az ID Találkozóval a svájci Locarnóban. Az idei évre egy olyan egyedi autót épített, amely a kétféle ferdehátú autótípus ötvözete.
Ez az ID.3 GTX Fire+Ice a második generációs Golf Fire and Ice előtt tiszteleg, amelyből 16 700 darab készült. A nagy érdeklődésre való tekintettel a VW-nek az eredeti 10 000 darabos sorozathoz képest meg kellett hosszabbítania a gyártást. Az 1990-es évekbeli különkiadást többféle változatban árulták, az egyik a GTI alapjaira épült. Az eredetihez hasonlóan az EV is az autógyártó és a müncheni székhelyű Bogner divatmárka közös munkája.
Bár a különleges, háromrétegű fényezés az autó külső megjelenésének fénypontja, valami más is felkeltheti az érdeklődők figyelmét. Betekintve a modell beltérbe, úgy tűnik, mintha az anyósülésekbe gyárilag kabátokat építettek volna be. Az ülés közepén található cipzárakat lehúzva ugyanis másfajta kárpitozás tárul elénk, amely a Golf Fire and Ice évtizedekkel ezelőtti anyagára emlékeztet. A kabátokba öltöztetett ülések jelentik messze a legmenőbb részét a belső térnek, mivel a többi a szokásos ID.3-as felszereltség: egy nagy táblagép lóg ki a műszerfalból, ami a lehető legminimálisabb számú kapcsolóval van ellátva.
A VW megpróbált újítani egy kicsit a szokásos formulán azzal, hogy a gázpedálra és a fékpedálra tűz és jég logókat helyezett. A normál ID.3-on play és pause ikonok vannak. A tűz és jég témát a piros és kék árnyalatok kombinációja, valamint a lézergravírozott „Fire + Ice” felirat hangsúlyozza az egész utastérben. Ez az ID.3 GTX egyedi autó marad, mivel nem terveznek limitált szériás különkiadást.
Ez a nem éppen amerikai igényekre szabott ID.3 nem biztos, hogy megéri a második generációt, mivel a VW már most utalásokat tesz arra, hogy a kizárólag elektromos meghajtású Golf Mk9 veszi át a helyét a kínálatban. A sors iróniája, hogy az ID.3 néhány évvel ezelőtt váltotta fel az e-Golfot.
Kai Grünitz, a vállalat műszaki fejlesztési főnöke az év elején azt nyilatkozta: ”Elkezdtünk dolgozni egy teljesen elektromos Golfon. Konkrét elképzeléseink vannak arról, hogyan fog kinézni, de meglátjuk, hogyan alakul a piac”.
Míg a következő generációs Golf várhatóan az évtized vége felé érkezik, a jelenlegi gázüzemű modell 2035-ig maradhat. Ha ez megtörténik, a VW több évig két különböző generációs Golfot fog értékesíteni.