Wolfsburg
A VW márkafőnöke, Ralf Brandstätter: "Egy nagyon következetes szerkezetátalakítási programnak köszönhetően nagyon jó kiindulási pozíciót hoztunk létre." (Fotó: Volkswagen)
A VW 2013 óta először vár pozitív eredményt Latin-Amerikában – a korona és a félvezető válság ellenére. A következő öt évben a márka mintegy egymilliárd eurót kíván befektetni annak érdekében, hogy "tovább erősítse versenypozícióját ezen a fontos piacon, és hosszú távon nyereségesen pozícionálja magát" - közölte a gyártó. Az egyéb helyi járműprojektek mellett Dél-Amerikában a digitalizációnak és a szén-dioxid-mentesítésnek kell „további lendületet kapnia”. Ez magában foglalja a bioüzemanyagokkal foglalkozó kutatóközpont további működését is.
Ralf Brandstätter, a VW márkafőnöke így nyilatkozott: "Latin-Amerika fontos jövőbeli piac a Volkswagen számára. Egy nagyon következetes szerkezetátalakítási programnak köszönhetően az elmúlt két évben nagyon jó kiindulási pozíciót alakítottunk ki ott.
A VW a latin-amerikai jövedelmezőség visszatérését elsősorban a következő tényezőknek tulajdonítja: fix költségek csökkentése és kapacitáskiigazítások a régió hat gyárában a szerkezetátalakítási program részeként, valamint a modelloffenzíva és az elindított modellprogram felülvizsgálata.
Alexander Seitz, a Volkswagen pénzügyi igazgatója a közlemény szerint a következőket mondta: "A várható beruházás Latin-Amerikában nagyon fontos mérföldkő a Volkswagen fenntartható, versenyképes jövedelmezősége felé vezető úton."
A Volkswagen a régió igényeire szabott termékportfólió stratégiáját kívánja folytatni Latin-Amerikában azzal, hogy 2023-tól piacra dob egy új kompakt autócsaládot a belépő szintű szegmens számára. Az első modell a Polo Track, amely MQB platformon alapul, és a brazil Taubaté-i üzemben készül majd.
VW Polo Track: Egy új kompakt autócsalád első modellje Latin-Amerikában. (Fotó: Volkswagen)
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!