Volkswagen
A Volkswagen nemrég jelentette, be, hogy 2025-ra az első számú villanyautó gyártóvá szeretne előrelépni, és azt is közölték, hogy az első dedikált villanyautójuk 480 kilométeres hatótávval rendelkezik majd, az akkumulátorát pedig 15 perc alatt lehet majd teljesen feltölteni.
Jürgen Stackmann, a Volkswagen értékesítési és marketing igazgatója szerint a Volkswagen nem tart az amerikai technológiai óriásoktól, ha azok be akarnak szállni az autógyártásba.
„Az új érkezők lehetőséget látnak a kedvező környezetben, de mi nem félünk attól, hogy versenyre keljünk velük” – nyilatkozta Stackmann az Autocarnak. „Ma már nagy tapasztalatunk van olyan bonyolult területeken, mint a motorok, sebességváltók kifejlesztése, de erre a tudásra a startup cégeknek nincs szüksége, mert a villanyautók másfajta komplexitással bírnak. Lehet, hogy egy verseny alakul majd ki a hardver és a szoftvergyártók között az autóipar trónjának elfoglalásáért” – folytatta.
Az igazgató szerint egy évtizeden belül megjelenhet az az elérhető árú autó, ami teljesen elektromos lesz, induktívan, vezeték nélkül lehet majd tölteni a széles körben elterjedt töltőhálózaton, a kabinja alkalmas lesz internetelérésre, és képes lesz automatizált vezetésre is.
„Az új beszállóknak azzal a kihívással kell szembenézniük, hogy olyan autót gyártsanak, amely megüti azt a minőségi szintet, amit a nagy autógyártók már régen elértek, legalább 10 évig hibátlanul üzemel majd, és minden autó azonos minőségben gördül majd ki a gyárból.”
Stackmann szerint a Volkswagen-csoport versenyelőnye a méretében rejlik. Az a stratégiánk, ami a méretünk előnnyé kovácsolására épül, jelentős hasznot hoz a fejlesztések során és abban is, hogy versenyképes áron tudjuk majd az autónkat kínálni. 40 ezer mérnökünk van, akik a technikai részleteken dolgozni – mi ez, ha nem versenyelőny?” – tette hozzá az Autocarnak.