München
Traton zászlók Fotó: Traton
A Volkswagen-csoporthoz tartozó Traton teherautó-holding az amerikai Navistar gyártó és az igen erős szerviz üzletág átvételével 691 millió euróra duplázta első félévi nyereségét. A beérkező rendelések száma azonban csökkent az előző évhez képest, mert az MAN és a Scania leányvállalatai a második negyedévben az alkatrészhiány és a hosszú szállítási határidők miatt "csak nagyon szigorúan fogadtak rendeléseket". Az év egészét tekintve igen erőteljes eladásnövekedés helyett a Traton most már csak az eladások jelentős növekedésére számít.
Christian Levin vezérigazgató csütörtökön Münchenben azt mondta: "A félvezetők és más fontos alkatrészek elérhetősége lassan javul, de még nem érte el a normál szintet. Ugyanakkor a nyersanyagok és az energia ára emelkedik, a logisztikai kapacitások pedig szűkösek. ."
Az első félévben az eladások 9 százalékkal, 137 ezer járműre nőttek. A árbevétel harmadával 18 milliárd euróra nőtt. Az alkatrész- és műhelyüzletág jelentősen bővült – mára az eladások negyedét teszi ki.
2022-re nagyon erős eladásnövekedés várható
Az egy éve átvett busz- és teherautó-gyártó Navistar nélkül a Traton beérkező rendelései, árbevétele és bruttó nyeresége jelentősen elmaradt volna az előző évitől. A csoport korrigált üzemi eredménye 330 millió euróval 798 millió euróra csökkent a szűk keresztmetszetek, az alacsonyabb kapacitáskihasználás és a megemelkedett beszerzési árak miatt. Az MAN-nak hat hétre le kellett állítania a termelést Ukrajnából származó kábelköteg hiánya miatt, és a második negyedévben mínuszban volt.
Az év egészét tekintve a Traton-csoport nagyon erőteljes árbevétel-növekedéssel és öt-hat százalékos korrigált üzemi megtérüléssel számol. A hangsúly továbbra is a villamosításon van, mondta Levin. "Munkába kezd a haszongépjárművek gyorstöltő állomásaival foglalkozó vegyesvállalat Európában, a Scania bemutatta első elektromos teherautóját regionális távolsági szállításra, a MAN pedig egy évvel korábban kezdi meg az elektromos teherautó gyártását az eredetileg tervezettnél." 2024 elejétől a müncheni főüzemben akkumulátorhajtású nehéz teherautókat kell építeni, 2025-től pedig a MAN Nürnbergben kíván tömegesen gyártani akkumulátorokat elektromos teherautók és buszok számára.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!