Bosch
Azért esett az ID.Buzz járművekre a választás, mert ezeket az elektromos autókat már eleve úgy fejlesztették, hogy valós körülmények között, rendkívül összetett közlekedési helyzeteket is képesek legyenek kezelni. A járművekben több kamera, radar, valamint egy olyan központi számítógépes rendszer található, amelyek minden releváns adatot rögzítenek. Emellett speciális mérési technológiát alkalmaznak, ami lehetővé teszi, hogy a begyűjtött adatokat átfogóan értékeljék és fel is dolgozzák.
A teljesen elektromos ID.Buzz lényegében a legendás Volkswagen Bulli újragondolása a legmodernebb technológiai megoldások felhasználásával. A tervezők a Bulli jellegzetes örökségét öntötték új formába, megőrizve annak ikonikus formajegyeit az elektromobilitás korában. Csúcstechnológiát képviselő megoldás például az innovatív ID.Light, ami a járművezetővel vizuálisan kommunikál, de említhetjük az Over-the-Air frissítéseket is, amelynek köszönhetően folyamatosan letölthetőek a különböző funkciók legújabb verziói. A Car2X-kommunikációnak révén pedig az ID.Buzz valós időben is kaphat közlekedési információkat.
A több mint 30 asszisztensrendszerrel ellátott Volkswagen tehát nagy lépés a részben automatizált vezetés irányába. A fentiek mellett fontos szempont volt a fenntarthatóság is, ezt a modellnél széleskörűen használt újrahasznosított anyagok biztosítják.
Azért végzik az első teszteléseket Japánban, mert az ország ideális feltételeket kínál a kettes és hármas szintű vezetőtámogató és önvezető rendszerek teszteléséhez. Emellett az összetett városi struktúrák és közlekedési viszonyok miatt is ideális választás az ázsiai szigetország.
A hatalmas metropoliszok – mint például Jokohama – ugyanis olyan forgalomirányítási körülményeket kínálnak, amelyek az európai nagyvárosokban nem fordulnak elő. A forgalomszervezési megoldások mellett például a torlódások méretei is egészen új perspektívákat kínálnak a fejlesztőknek. Ezek a körülmények lehetővé teszik értékes adatok begyűjtését, ami pedig tökéletes körülményeket teremt a rendszerek fejlesztésére. Ráadásul a bal oldali közlekedés miatt is tökéletes helyszín, más ázsiai piacokkal, például Kínával szemben is. Ebben a különleges környezetben végzett teszteléssel tehát értékes, a japán piac számára különösen fontos ismeretekre tehetnek szert a szakemberek.
A két cég közös célja egy olyan szoftvercsomag kifejlesztése, amely világszerte használható. A Cariad nevével fémjelzett Automated Driving Alliance keretében az eredetileg az európai piacra létrehozott szoftvercsomagot ugyanis most nemzetközivé teszik. Ennek bizonyítéka az is, hogy már az Egyesült Államokban is szervezik a hasonló teszteket.
Emellett azzal, hogy éppen Japánban indultak útnak az első ilyen ID.Buzz járművek, a Bosch és a Cariad az ázsiai piac, és különösen Japán fontosságát is hangsúlyozni szeretné. Ezek a tesztek amellett, hogy a járművekbe már beépített eszközök tökéletesítését szolgálják, a jövőbeni, kifejezetten a japán piacra szabott funkciók és szolgáltatások előkészítését is segítik.
Forrás: boschblog.hu
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!