elektromos autózás
A Volkswagen Csoport a politikai döntéshozók és az autóipari szereplők még szorosabb együttműködését sürgeti a digitális átalakulás és az elektromos mobilitás területén. „Iparágunk igyekezete önmagában még nem elég. Együtt kell tennünk azért, hogy Európa továbbra is innovatív és versenyképes ipari térség maradjon ebben a gyorsan változó világban.” – hangsúlyozta beszédében Müller. „Igazi áttörés az elektromos mobilitás területén csak akkor érhető el, ha a politika, a társadalom és a hatóságok még szorosabban dolgoznak együtt.” Müller az infrastrukturális hiányosságokra utalva példaként említette a 150 kW teljesítményű gyorstöltő állomások rendszerét, ahol Európának egy szerteágazó, kiterjedt hálózatra lenne szüksége. Az ügyfelek bizalma az elektromos mobilitásban csak akkor erősödik, ha „látható és működő infrastruktúrával találkoznak” – jelentette ki meggyőződéssel Müller.
Az elnök ígéretet tett rá, hogy a Volkswagen a vállalat termékeit, stratégiáját és vezetését illetően is „minden eddiginél jobban” a fenntarthatóságra koncentrál. A vállalat új, 2025-ig terjedő stratégiáját Müller az idei év nyarán mutatja be. Egyebek között a Volkswagen Csoport márkái 2020-ig 20 további modellt mutatnak be, amelyek elektromos vagy hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtással rendelkeznek, jelentette be a Csoport vezetője.
A kibocsátással kapcsolatos ügyben az utóbbi hetekben történt fejleményeket vizsgálva Müller az európai parlamenti képviselők előtt kijelentette: „A jelenlegi krízist kihasználva alapjaiban szervezzük át a vállalatot. Szilárd meggyőződésem, hogy ez egy jó lehetőség arra, hogy egy új és erősebb Volkswagent hozzunk létre.” A Csoport elnöke hangsúlyozta, hogy Európa legnagyobb autógyártójaként minden járművének kibocsátási értékét külső, független felügyelők ellenőrzik és hitelesítik a jövőben. A vállalat által gyártott járműveket ezen kívül véletlenszerűen valós vezetési körélmények közötti teszteknek vetik alá. Müller hozzátette: „Reméljük, ezzel sikerül visszanyernünk a belénk vetett bizalmat.”
Müller határozottan állította: „Az egész iparágban tapasztalt, a hivatalos mérési eredmények és a tényleges fogyasztási adatok közötti eltérések sem most, sem a jövőben nem elfogadhatóak. Itt iparági szinten kell új utakra lépnünk.” A Volkswagen Csoport elnöke kijelentette, hogy az Európa-szerte érintett közel 8,5 millió jármű számára kidolgozott műszaki megoldások készen állnak. A beavatkozások végrehajtása ezen a héten indul. Az ügyfelek számíthatnak a Volkswagenre, hangsúlyozta Müller Brüsszelben. „A visszahívások lebonyolítása a lehető legjobb és leginkább ügyfélbarát módon történik majd.”
A Volkswagen Csoporthoz hét európai ország tizenkét márkája tartozik. A vállalat 71 európai helyszínen több, mint 440 000 dolgozónak biztosít munkát. A Csoportot több európai uniós országban a legnagyobb ipari befektetőként tartják számon. Müller hangsúlyozta, hogy a Volkswagen továbbra is hű marad Európához, mint fejlesztési és termelési helyszínhez: „A Volkswagen hisz Európában. Úgy vélem, hogy vállalat és az én legfőbb feladatom, hogy a jövőben Európa is bizalommal legyen a Volkswagen iránt.”