VW

Volkswagen Beats Up! teszt: A legkisebb közös többszörös

2017.06.20.

A városi lét rákényszerít sok urbanistát, hogy biciklizzen, vagy tömegközlekedést használjon. Szerencsére Budapesten egyik sem lehetetlen küldetés. De ha már egy családban többeket szólít el reggelente a munka, esetleg kisgyerek is boldogítja szüleit, akkor bizony négykerekes megoldások után kell nézni. Ennek egyik legpraktikusabb, legolcsóbb és leginkább városi eszköze a Volkwagen Up!. A megújult minit zenelejátszóvá alakított változatban tettük próbára.

Hogy néz ki?

Sokat nem változott elődjéhez képest a 3,6 méter hosszú, Pozsonyban gyártott Volkswagen Up!, de ami megújult (méhsejtmintás hűtőrács, LED-es nappali fények, külső tükrökbe épített irányjelző), az elnyerte a tetszésemet. Főleg ez a 300 wattos Beats változat érdemel egy kisebb szűnni nem akaró tapsot, mert valóban jól szól a hangrendszere (nyolccsatornás erősítővel, digitális jelprocesszorral, hét hangszóróval, köztük a csomagtér aljában lévő mélynyomóval). Nem csoda, hisz maga Dr. Dree rapper által fémjelzett zeneipari vállalkozás, a Beats Audio tervezte. A szürke szín és a piros kiemelések kifejezetten jól állnak a kisautónak, ráadásként a könnyűfém felnik szexivé is teszik. Friss, üde, vidám és barátságos. Belül áttekinthető, világos, modern, egyszerre praktikus. Egyszerre minimalista, de ugyanakkor trendi és vagány. Az új színek mellett megkapta az okostelefonos menütükrözéses rendszert. Csomagtartója szerény, 251 literes, a hokis táskám csak a lehajtott ülésekre fért rá, a hokibotnak éppen hogy elég volt a belső hossza.

Korrekt a helykínálata, még hátul is elfogadható két felnőttnek, elöl csak vállban éreztem szűknek, az üléslapot rövidnek. Egyszerű autó, belül is találunk kárpit nélküli felületeket, puritán, az up! a ma népautója a Volkswagennél.

A 15 hüvelyk peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák az utat is színpaddá varázsolják: e különleges modellváltozat színes kerékagy-borításai és más jellegzetes elemei is egyből szembe tűnnek és semmi mással össze nem téveszthető megjelenést kölcsönöznek a különleges modell számára. Multifunkciós kormánya alul vágott, a klíma manuális, de volt ülésfűtésünk.

Hogy megy?

A fiatalításra öt teljes évet kellett várni, a külsőségek mellett a legnagyobb változást a 90 lóerős (percenként ötezres fordulatnál), egyliteres háromhengeres turbós jelentette, az 1.0 TSI. A 999 köbcentis erőforrás hangja tipikus, energikus, élvezetes vezetni, ereje a 2000-es fordulatszám fölött jelentkezik. Mivel pihekönnyű (egy tonna, a 60 lovas alapmodell csupán 851 kiló), 160 newtonméteres nyomatékával (percenként 1500-as fordulaton) sincs baj. Futóműve rendben van, szépen tartja a kanyarívet nagy tempónál is, nem kóvályog, nem billeg, de autópályán könnyedén beleng a kamionok mellett. Pályán sem kell vele megijedni, végsebessége 185 kilométer/óra, álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 9,9 másodperc alatt gyorsul fel. Rugózása kényelmes, ahogy kormányzása is elég lágy.

Milyen vezetni?

Élvezetes vezetni, a mindennapokat feldobja, színt varázsol az életünkbe. Örültem minden közösen eltöltött percnek, városban biztos nem kellene nekem különb autó. 120 kilométer/óránál 2500-at, 130-nál 2800-at forog percenként a főtengely legnagyobb, ötödik sebességfokozatban. Az egyliteres turbós erőforrás kiválóan mozgatja a pöttömöt.

Mennyibe kerül?

A legolcsóbb, 75 lovas up! ára három millió forint, a 90 lovas változat alapára 3,5 millió, a tesztautónk ára azonban már meghaladta a négymilliót. Mindezért esőérzékelőt, automatikus fényszóró-vezérlést és tolatókamrát kapunk. A városi vészfékezőrendszer eddig is elérhető volt. Ez lézeres érzékelőkkel figyeli az autó előtti területet, és 30-ról képes megállítani az autót, elkerülendő a ráfutásos ütközést. A ráncfelvarrás önálló ablakemelőket hozott, lett világítás a csomagtartóban és madzagot kapott a kalaptartó. A legkisebb Volkswagen a várakozásoknak megfelelően takarékos, 100 kilométerenként 4,8 liter benzinnel beérte.

Képek és szöveg: Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Volt olyan gépkocsi, amelyik 50 km/óra helyett 84 km/órával közlekedett. Ezért 58 ezer 500 forint....
2024.05.07
A KLM szerint ezzel komfortosabb, ezáltal kellemesebb munkakörülményeket teremthetnek dolgozóik....
2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....