(EPA) Egyesült Államok Környezetvédelmi Hatósága
Ma már gyakori, hogy az embert nem is igazán érdekli, hogy például van-e navigáció az autójában, számos autóvásárló számára az egyik legfontosabb szempont, hogy a telefonja képernyőjét tudja-e tükrözni az autó képernyője. Az Apple Carplay és az Android Auto ma már szinte minden új autón elérhetőek és egyre gyakrabban az alapfelszereltség részeként.
Sergio Marchionne, az FCA csoport egykori legendás vezére úgy hivatkozott erre a jelenségre, hogy az autóipar több milliárd eurót költ, hogy valaki más buliját megszervezze.
Nyilvánvalóan vannak olyan összekapcsolt funkciók, amelyeket nem szabad a sofőr okostelefonján keresztül biztosítani - a jármű szoftverének frissítései, az 5G alapú jármű a járművel vagy a jármű az infrastruktúval történő kommunikáció a forgalomirányítás és a balesetek elkerülése érdekében.
Tehát ezek a funkciók maradnak a gyártónál, de alapvetően nem feltétlenül jelentenek bevételforrást, legfeljebb olyan szempontból, hogy az elérhetőségük miatt valaki az adott modellt választja.
Az Apple ráadásul a következő generációs CarPlay-t már úgy tervezte meg, hogy az a digitális műszerfal felett is átveheti az irányítást, így eljutunk oda, az autógyártó sok esetben csak a képernyőt biztosítja a más cégek által gyártott szoftver használatához.
Vannak gyártók, akiket ez látszólag nem különösebben izgat, a Honda és a Renault csoport például hoszzú távon is engedélyezni tervezi a Carplayt, míg mások, mint például a GM több alkalommal kifejezték ellenállásukat az képernyők átengedésével kapcsolatban.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!